Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

selamat tinggal..

Posted on 8/03/10 by Noraslawatiah mohamad

Selamat tinggal hostel.
Selamat tinggal zaman bujang.
Selamat tinggal 'cik'..

Itulah kata-kata yang mampu aku lafazkan saat ini,aku skrg ini menunggu ke alam baru iaitu alam rumahtangga.
Zaman bujang akan berlalu begitu sahaja.Pun begitu,aku tetap bersyukur.Walaupun akan menamatkan zaman bujang tidak lagi,Namun di saat-saat akhir,berkesempatan bergembira bersama kawan-kawan,walaupun kami bukanlah di kategorikan kawan baik,namun kami tetap akrab sebagai kawan satu tempat kerja.Teman untuk bersuka ria.Walaupun sibuk dengan persiapan perkahwinan dan kawan-kawan juga sibuk dengan SBT,namun kami sempat meluangkan masa bersama untuk bercuti.Pada asalnya,kami ingin bercuti ke bukit fraser,namun masa membataskan apa yang kami rancangkan.Saat-saat akhir, kami mengambil keputusan untuk bercuti ke cherating.Pada hari yang di rancangkan,kawan-kawan ada meting dengan pihak sekolah,saya pula sibuk dengan hal rumah yang belum selesai.Ditambah pula dengan chalet yang belum pun di boking..Namun,rezeki kami untuk bercuti hari itu tetap terlaksana tanpa apa-apa masalah.Aku kira,satu percutian yang sangat bagus untuk merehatkan minda.Ditambah lagi,berjam-jam mandi di pantai,bertambah lagi keakraban antara kami.Aku akui,percutian kali ini, adalah yang terakhir ku bersama kawan-kawan sementara aku berstatus bujang.

Malam tadi,aku tidur hostel untuk kali yang terakhir.Keluar makan bersama kawan-kawan.Saat ini,bertapa aku menghargai setiap detik yang berlalu.Terasa amat bermakna buatku.
Kata-kata dari kawan,membuatkan hatiku terasa sayu seketika,"selepas ini,tidak dapat la keluar bersama,cuti bersama,tidur hostel'..Aduh!terasa sebak seketika..Namun aku kawal emosi.Tidak ingin menangis dan menangis lagi..Akan ku simpan air mata ini di hari pernikahan ku nanti.

Kawanku,
terima kasih kerana sudi meluangkan sedikit masa yang ada,untuk kita sama-sama bergembira.
Ku tahu,diri mu sibuk dengan urusan kerja yang belum pun selesai,
namun kawanku,dirimu sanggup meninggalkan tugas seketika untuk diri ini..
Bertapa aku sangat menghargai..
Kenangan antara kita akan tetap terpahat teguh di hati ku..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

1 ulasan:

MUNSYI ragbar says:

Selamat Melangkah ke alam baru.
Semoga akan mengenali lelaki secara lebih dekat.

Selamat kahwin....