Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Ermm…pe erk nak citer…aku seakan xd idea nak syer…tpkan nengok pada tarikh post aku kali neh 3.10..bermakna dah 3 ari kite sambut aidilfitri..he he he…Sebut sal aidilfitri neh..aku nak citer la sket sal sambutan aidilfitri aku dan kuargaku…ad la sket citer aku nak syer…

1.Minggu last persekolahan,sebelum sambutan aidilfitri…ari jumaat laa…Aku dapat kad raya dari asamtempoyak..cute kad tuh…thanks to asamtempoyak..bg aku kad raye..cute..kecik cam tuannyer…he he he…ya! Ampun asamtempoyak…di sebabkan pg tuh aku c.buk dgn keje..aku suoh dia letak atas meja aku jeh..he he he…Tpkan sebelum tamat persekolahan..ad la 2 3 orang bebudak dtg jupe aku beraya n c.ap bersalaman dgn aku..Thanks to sape2 yang sudi dtg beraya arituh…ecah..sakinah…nae…ell…adik kembar aku…nikki…n sape2 yg x disebutkn name tuh..sowi epp..lupe name lorh…Mane2 yang aku kenal rapat..aku sediakan dowit raye sket beserta dgn kad raya…tahniah la pada sape2 yg dapat dowit raya n kad raya dari aku…sumbangan ikhlas dari anggerikrimba untuk kanak-kanak ribena..ngeh…ngeh..ngeh…Tpkan…ad la sorang hamba allah tu…Aku hulurkan laa kad raya kat dia…Ad ke patut..dpt kad raya..terus aje blah gitu aje…terkejut dapat kad besau gak nyer…sampai terlupa na salam n wish selamat ari raya…Ish!ish! anak sape la tuh yea…Dgn kwn2 dia..bley lak dia salam n wish hepi hari raya…adeyh…sabar ajela kan..name bebudak…he he he..

2..Sehari sebelum raya…iaitu ari selasa..Kul pagi aku ke Bandar..na beli ayam untuk lauk pg raya..Aku ingatkan na beli kat pasar jeh..Tp memandangkan pasar sesak dgn mereka2 yang sama tujuan sama destinasi dgn aku…na parking kete pun penuh..fuhh!cam jln dalam bandaraya kolumpor jeh..sesak giler..Jd aku amekla decision pi jeh Tanjung Lumpur..beli ayam kat kedai Pak Mat.Ayam fresh ag..Abang ipar aku bg suggestion suh aku beli kat sane jeh..Lgpun Pak cik Mat tuh memang tokei ayam..Garenti halal..Dia sembelih sendiri ayam tuh…yeay..yeay…pak cik mat, wat promosi kedai ayam pak cik jap… he he he..
Aku pun pi la ke tanjung Lumpur dgn anak sedara aku yg sorang tuh…Memandangkan ramai gak yang nak beli ayam..aku n anak sedara aku..pilih la sendiri ayam tuh sebanyak 9 ekor…sampai abes ayam dalam tong tuh kami borong…he he he…naseb baek sempat..kalo x..kene wait la..ayam masih ag dalam proses..lambat sket…cuz permintaan ayam kali neh tinggi n ramai yang beli..sambil wait ayam kami di potong kecik2 tuh..aku pi la tepi longkang..semata2 na cuci tangan aku yg kotor neh..dek pegang ayam2 td..Ntah camner aku leh jatuh terduduk…adeyh…jatuh ag…tp kali neh aku jatuh sopan sket…ayu la sket…xd ganaz cam kat cowboy…Tpkan..malu gler aku kat pakcik makcik yang wait na beli ayam..merah padam muka aku…Anak sedara aku yang sorang tuh.c.ap senyum agg..agaaga..malu nyer aku…Tp aku control la sket2..aku bingkas bangun dari longkang tuh..Terus buka paip air…cuci baju n suar aku dgn air…iyola..dah kotor daa..bau ayam jeh..mgkn lantai kat c.2 licin…Pas aku jatuh jeh..pekerja kedai ayam tuh bgtaw lantai licin…ap la dah jatuh baru bgtaw,..ish….ishk….pas c.ap jeh ayam tuh dipotong kami terus blah..wat malu aku jeh…Lik umah terus la kene kutuk…anak sedara aku peca rahsia…adeyh…panas anak telinga neh kene perli…mau 1 minggu kene tadah anak telinga neh…Tpkan aku neh naseb baek la jatuh kat kedai ayam jeh..ramai pakcik n makcik…ada sorg tuh…jatuh kat depan MAYBANK TEPI MYDIN…fuhh!ramai manusia kat c.2, mesti malu besar tuh…camner dia cover yerk..ish!ish!..


3…Ari ney aku pose 6..kira ari kedua aku pose 6..xcited nak pose…aku bangun la sahur..rase cam bln ramadhan lak…kali neh aku start awal la pose 6..seperti kebiasaannye…
Bkn pe pun…kalo start awl…cepatla sambut raye nyer..he he he…kalo dtangguh..takut dtg lak penyakit M..lg la susah..he he he..

K.la aku ad keje sket…byeep

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to " ":