Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Mood nak raya..

Posted on 26/09/08 by Noraslawatiah mohamad

Dah 2 3 ari aku x update blogs..bkn pe pun..juz sibuk tahap dewataraya.he he he..Lgpun line internet ad problem sket…Dah x lame dah nak raye..tp still cam neh la..MOOD NAK RAYA XDATANG LAGI…Byk persiapan raya belum aku bereskan…At least baju raya adik terunaku yg 2 org tuh…Mane aku pi shoping ag…Bkn nyer sesaje jeh aku x na pi beli…Tp fhm2 ajelah adik aku yg sorang tuh…Dop KL…status student universiti..Kene wait dia balik..baru bley pi beli…Neh bab baju raya..Kueh raye belum ad satu pun..he he he…malas kan aku neh…Chopp..bkn mls laa…tp sibuk dgn urusan2 yg x penah settle..Kalo xd aral melintang..ari ahad neh bermula la operasi kueh raye..last minute katekan…
Aku rasa raya tahun neh cam hambar je la…Akak2 n abg aku beraya umah mertua diaorg raya pertama…Raya kedua baru lik umah kiteorg…Aduish…x beznyer…Kalo x..mesti seronok..dpt berkumpul beramai2 raya pertama..pi semayang raya same2…
Dah la xd diaorg…nati aku la yg akan jd chef untuk msk pg raye.. menu pe na msk yerkk?..wawaahaha…seme aku nak kene settle…
Tp yang paling beznyer..ayah aku belanja sate pg raye tuh....yum!yum! sodap tuh…Ayah aku memang fhm selera anak2nye…
Mlm raya nanti aku rancang na wat barbeque kat umah..sesaje nak kasi akak2 n abang aku tergugat...he he he….Mesti diaorg lik ptg raya tuh…wahaha…nakal la aku neh…selalu usik diaorg…
Ari sabtu neh Akak aku yg dop johor akan balik umah kiteorg jap…singgah berbuka sebelum bertolak ke umah mertuanya…Aku rindu bangat sehh sama ADIK ALYA…rindu nyer kat adik alya…Kalo ad ms nati aku upload pic adik alya keyh..
Kali neh aku n kuarga x balik kg..Juz beraya kat c.ni jeh..Akak n akak ipar ku dlm pantang,,,Kami sepakat x balik kg…Mgkn aidiladha baru lik kg jupe nenek terchenta n sanak sedara…
K.laa..aku ad keje sket...

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "Mood nak raya..":