Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Rentetan perjalanan idupku

Posted on 2/09/08 by Noraslawatiah mohamad




Kalo nengok pd tajuk post aku kali neh mgkn jiwang sket gaknyer..x pun bersastera jap..Bkn pe pun..aku juz nak flashback aktivitiku 2 3 ari sebelum ramadhan bermula..ihiks!ihiks!..
Firstly..
1.Jumaat mlm..aku ke PSPN untuk program anugerah gading bersilang…Wakil org lab..terasa malu gak cuz aku bersama org besar n ketua bidang…terasa kerdil nyer aku..uhuks!uhuks!..Tp aku ad misi yang harus aku tunaikan..aku kikis perasaan ini…he he he…Saat mendebarkan..apabila SMART diumumkan menang 1 persatu anugerah di rangkul baek PMR ataupun SPM…terbukti SMART adalah skola kluster terbaek..idup SMART…Saat2 yang mendebarkan aku adalah pengumuman ANUGERAH GADING BERSILANG..KATEGORI MAKMAL SAINS DINAMIK..haisy!berdebar semacam jeh…tetiba aku terdengar MC tuh sebut.."pemenang tempat pertama anugerah gading bersilang jatuh kepada SMK ABDUL RAHMAN TALIB.KUANTAN…"terasa bangga sekejap..bertapa gahnye nama SMART pd mlm itu…tepukan gemuruh para hadirin membuatkan aku bangga seketika…pas neh kami kene bersedia mgkn ada kunjungan lawatan dari mane2 untuk melihat makmal smart…Yang best nyer SMART sapu bersih anugerah gading bersilang neh..termasuk laa makmal computer..PKKP dan anugerah perdana…Nak taw x nape anugerah neh dinamakan anugerah gading bersilang..sebenarnye aku x taw pun..mlm anugerah neh baru aku taw..Anugerah Gading bersilang neh di ambil sempena lambang kerajaan Negeri Pahang dan kekuatan kesultanan Melayu Pahang..Anugerah ini akan menjadi lambang kekentalan perjuangan para guru dalam mebina kecemerlangan Pendidikan Negeri Pahang..aku x amek pun pic ms kat PSPN neh…aku x bw kamera..nati kalo dpt pic tuh..aku upload kat blogs aku key..arap sbr menunggu..he he he..skematik jap…



2.ari sabtu…aku kuar ke Bandar semata-mata nak beli kamera digital baru...taraar..akhirnye..pilih punya pilih..dpt gak aku 1 kamera canon neh..hage pun mahal gak RM1300.00..Suke nyer aku…aku bkn nak membazir..tp aku perlukan kamera neh memandangkan makin lame..pelbagai brgan baru kuar di pasaran..aku terikut2 dgn perubahan zaman..zaman dah maju ke depan..aku ap ag..ayooh! selangkah maju kedepan…he he he…Nw dalam beg aku mesti aku bw kemana saja kamera neh…aku jatuh cinta dgn kamera neh sbb 10.00 mgpixel..gambar pun terang..memuaskan ati aku…Tp aku dlm proses nak blaja function kamera neh..susah sket..kene study buku nyer lorh..bak kate asamtempoyak..kalo dah makin canggih..function nyer pun makin sukar sket…he he he..xpew!xpew!aku akan blaja n terus blaja sampai aku mahir menggunakan kamera neh..kate pujangga..nak seribu daya ..xnak seribu dalih..dimana ada kemahuan..disitu ada jalan.ish!aku ase aku cam karam singh la plak..yela..karam singh kan selalu dgn pepatahnyer..ngeh3..


3.Waktu petang lak..aku ke sanctuary..cherating…program turtle adoption project..form 6..chief dmision x laen x bukan..datin genga..he he he…aku planning baek nyer…nak taw sebelum pi program neh aku dah tanye pendpt asamtempoyak dulu..yg mane elok pi..penyu ke sambutan merdeka..Nak taw ap kate asamtempoyak..Program penyu mencintai ciptaan allah swt..sambutan merdeka lak melihat persembahan bebudak..Aku ase cam nak pegi kedua nyer sekali..okish!aku tima pendpt asamtempoyak kali neh tanpa bantahan..he he he..thanks to asamtempoyak..cdgn yang baek nyer…Ap ag aku wat la perancangan yang baek…nak pi tngok penyu dulu baru pi smart nengok sambutan ambang merdeka..he he he..X sangka lak..ad owg nak itot join aku pi nengok penyu..ap ag..aku ajak la…aku x kesah nyer..tp aku suoh tanye mak dia dulu..kalo mak dia bg..bley la ikut aku..okish!mak dia bg…tp kan…ad sorg lagi nak join gak..prince charming..he he he..aku x kesah pun..mesti ad org nak taw sape kan sidia tuh..alaa..aku ase aku x yah bgtaw laa.cmfirm dah ada yg taw…kat bwh neh aku upload program pelepasan anak2 penyu ke pantai..selamat menengok la yerk..

~anak2 penyu...hu hu hu..cantiknyer~




~neh replika jeh~

~Kd bersama pokok bunga kehijauan~

~Senyuman mahal dihiasi lesung pipit~




~anak penyu~


4.Mlm lak..aku pi smart bersama asamtempoyak..ap ag nengok malam ambang merdeka…first time aku pi..bese nyer aku x penah pi pun..ntah camner aku leh pi..he he he…best la..dapat mkn ubi kayu..ala2 org kampong gitu..pakaian pun tema kekampungan..nengok la aku berbaju kurung berkain batek..org kg gitu…budak2 pun same gak…


~Nisa n reen..semangat kemerdekaan~



~ Perempuan melayu terakhir..pakai kaen batik~





~ Anak2 merdeka..semangat patriotik~

~E.cah n zati~

~Nisa~



~X cukup ubi rebus neh..~

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "Rentetan perjalanan idupku":