Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

sangat sibuk..

Posted on 2/08/09 by Noraslawatiah mohamad

Aa..dah lama tidak update blogs..Saya sibuk dengan urusan keluarga yang memerlukan perhatian yang lebih dari kebiasaannya..Minggu lepas sibuk dengan urusan adik-adik yang balik dari ipta..Sangat suka hati,diaorang balik rumah..xdela sunyi sepi jeh rumah tu..Kalau tidak,terasa sunyi semacam jeh.Sepanjang minggu lepas juga saya meluangkan masa untuk bersama adik-adik dan keluarga tercinta..bagitaw:minggu lepas tidak tidur ostel seperti kebiasaannya..Yelah kan..dalam 1 minggu tuh,saya akan tidur di ostel 1 malam jeh la.Bukan apa pun,semata-mata nak makan dadih..ada orang sanggup masak dadih untuk saya.hehehe..Bukannya x reti masak sendiri,tapinya ngade-ngade jeh..Bisanya saya beli kat koop,tapinya dah xde da..Kalau dulu,"budak merepek" tuh tolong masak puding ke,spagheti ke..just order jeh..Nw!dia dah start belajar daa..Tidak boleh ganggu dia..Mungkin dia skrg ini sdg sibuk dengan kuliah..karate..apa-apa ajelah..bakal doktor katekan..memang la sibuk..
berbalik pada hal tadi..Hari sabtu lepas,sangat suka kakak yang sulung balik rumah bersama baby ruzaimi yang baru saja berusia 2 bulan..Ingin rasanya nak dukung,tapi memandangkan di kuarantin di rumah,terpaksa batalkan niat tersebut..just pandang dari jauh aje lah..huhuhu..
Hari sabtu juga lah,membuatkan keimanan saya tercabar,yang mana emak telah jatuh kat bilik air.tulang sendi bahu terkehel..entah macam mana boleh jatuh..Nak kata lantai bilik air tidak dicuci..Hari-hari saya cuci..sampai tile tuh dah berkilat..huhu..
Masa nie jugalah saya dah start kalut,Call ayah suruh balik rumah..Tapinya saya tidak cakap mak jatuh bilik air..Just minta tolong ayah balik kerana kakak dah sampai rumah..Dibimbangi,kiranya saya bagitahu masa itu,mungkin ayah akan jatuh sakit,memandangkan ayah ada masalah jantung..sebarang kemungkinan boleh berlaku..Bila ayah sampai saja kat rumah,barulah saya beritahu..Masa nie juga saya da ready panaskan enjin kereta,menunggu ayah balik rumah..
Bermula hari ini,jadilah saya suri rumah sepenuh masa+jaga emak+jaga ayah yang tidak berapa sihat..huhuhu..
sangat sibuk weih..nak masak..kemas rumah...uruskan mak lagi..Mujurlah saya tidak bekerja minggu ini..kiranya cuti kuarantin di rumah ada hikmah buat saya..boleh jaga mak sepenuh masa..almaklumlah mak tidak boleh bangun sendiri..perlukan pertolongan..
Kawan-kawan,maaf kiranya msg x berbalas..panggilan tidak di jawab.saya sangat sibuk..
bagitaw:dah jadi tukang masak nie..makan makin berselera..kekadang bertambah..adeyh!comfirmlah jarum penimbang tuh bergerak lagi pantas ke atas..huhu..
K.la masa untuk tidur..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

1 ulasan:

Ayen Giggs says:

Moge mak cepat sembuh...Oklaa tu belajar awal2 urus umahtangge nanti xlaa kekok,hehe..