Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

aku

Posted on 5/04/10 by Noraslawatiah mohamad

Malam yang indah,Ditemani bulan yang bersinar..Cahaya lampu neon yang mengasyikkan.ku kira suasana yang sangat romantik.Aku dan suami berjalan beriringan menikmati angin malam yang mendamaikan.Taman esplanet yang belum pernah ku jejaki waima sekali.Terikat dengan status 'cik'membataskan aku untuk kemana saja.Aktiviti malam yang belum pernah ada dalam kamus hidupku.Bak kata adik 'selagi masih bergelak 'cik' dan belum berkahwin kami adalah milik ayah dan ibu,segalanya terbatas'.Kehidupan sosial yang di kawal oleh keluarga.Walauapapun aku tetap berterima kasih pada ayahku kerana berjaya mendidik kami menjadi insan berguna.


SABTU:

Perancangan awal ke klinik gigi.Namun terpaksa di tunda buat sementara waktu.Ada hal lain yang harus di dahulukan,

Tengahari: Bertolak ke Kawasan perkampungan yang terpencil saya kira,berada di tengah2 kawasan bandar dan pasaraya.

Malam:

Ke Asrama smart semata-mata temankan suami menonton pertandingan bola sepak MU vs Chelsea.Aku dan kawan langsung tiada perasaan.Hanya pandangan kosong.Sesekali terdengar jeritan 'gol'namun aku hanya mampu tersenyum.Aku sememangnya tidak pernah minat dengan sukan bola sepak.

AHAD

Pagi:Ke pekan sehari.Membeli lauk untuk di masak.

Hari ini,aku kira,hari yang paling gembira buatku.Kehadiran Kakak sekeluarga dan adik bersama suaminya ke rumahku amat ku nantikan.Setelah berjauhan dengan diaorang..Rindu kembali bertaut.Rindunya aku pada kalian.Ingin berkumpul adik-beradik seperti selalu.Namun,amat sukar.Masing-masing sibuk dengan urusan kerja.Apa yang dapat aku simpulkan di sini,Aku skrg ini,menghitung hari untuk pulang ke kg halaman.

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "aku":