Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Untukmu warga emas..

Posted on 4/05/10 by Noraslawatiah mohamad

redup matanya berkaca,
raut wajah penuh garis-garis halus,
susuk badannya lemah bermaya,
Meniti hujung usia,

Riak wajah bercahaya,
Menyimpan seribu makna,
Melewati hari yang usang,
Kekosongan sentiasa bermaharajalela,

Mengharap kasih anak kesayangan,
Mengisi kesunyian yang hakiki,
Lantaran hati berkeluh kesah,

Menumpang teduh seketika,
Lantaran diri tidak secerdas dulu,
Dahagakan kedamaian yang abadi,
Sebelum ajal menjemput,
Mengharap rahmat dariNya.

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "Untukmu warga emas..":