Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Penjelasan tentang friendster

Posted on 1/07/09 by Noraslawatiah mohamad

Kalau kita lihat zaman sekarang,teknologi canggih..Semuanya di hujung jari..Zaman IT..Nak bayar bil sekali pun..just online di internet..Bukan setakat ini saja..Banyak website di cipta untuk kemudahan sesama kita berhubung...Zaman sudah maju ke depan..contohnya kita lihat email..facebook friendster,hi.5,myspace dan blogspot..kalau ikutkan banyak lagi yang ada..Semua ini dicipta untuk memudahkan perhubungan dunia siber tanpa sempadan..Kiranya salah seorang kawan kita duduk luar negara pun,kita boleh berinteraksi...
Malah kita boleh 'invite"kawan kita join sekali..
Kat sini,saya nak terangkan dengan lebih lanjut tentang macam mana kita nak "invite"kawan-kawan kita join friendster..Bagi mereka-mereka yang kurang faham,saya harap dengan penjelasan ini,mereka akan faham..

~Salah satu contoh akaun friendster..~
muka hadapan..

~Zooom sket..nampak x muka sape tuh...saya lah..empunya diri~


~Maaf saya biasa menggunakan bahasa melayu..tengoklah dengan mata hati anda..~
Kat situ ada tertera jemput rakan aka "INVITE"
Disini bermaksud,kita menjemput rakan-rakan dari email yahoo yang sedia ada..
Mana-mana contact yang ada kat email yahoo..automatik akan diinvite kan tanpa ada list yang tertera..kiranya just klik je laa...


~Kasi zooom sket~

~Apabila dah siap masuk password dan butang jemput di klik..~
Di sini lah biasa nya kesilapan berlaku,kekadang kita terlupa untuk klik "teliti jemputan sebelum dihantar"..sebab disini kita kan boleh pilih nak invite sape2 yang kita rasakan perlu..



~Setelah selesai invite.~


~Tarraaa..dah siap daa..~
Nota kaki: Hanya penerangan semata-mata...opsss!untuk berdaftar friendster,kena ada akaun yahoo email..kalau x,memang tidak boleh daftar..maaf la yea..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "Penjelasan tentang friendster":