Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

pesta makan

Posted on 29/07/09 by Noraslawatiah mohamad


Virus batuk masih lagi berada bebas dalam badan saya..malah makin menyeksakan..Pelbagai ubat telah saya telan..namun tidak menunjukkan tanda-tanda virus nie nyah dari bdn saya..adeyh!rasanya dah mcm2 ubat saya telan..itu tidak di kira dengan rawatan tradisional lagi..Madu dari 1 botol penuh,dah tinggal separuh da..badan pulak semakin membesar dan terus membesar..Aaah..!sangat tensen..muka ibarat sebiji bola..membulat lagi dan lagi..Setiap hari timbang..jarum asyik bergerak pantas ke atas..menunjukkan tanda-tanda ke arah ke'chubby'an..Sesekali hati kecik bersuara.."Jom diet"namun hati besar tetap membantah.."Aaah..makanan sedap tuh..rugi tidak makan..nanti diet la"..Aaa..hati ada 2 ker?huhuhu..kenapa jadi begini yea?sepatutnya time badan tidak sihat..selera makan berkurangan..ini tidak,terbalik atau songsang agaknya..selera makan makin bertambah-tambah..semua makanan yang nampak pada pandangan mata,menyelerakan dan sedap..Nie baru permulaan..dalam kepala asyik fikir pasal makan..makan..makan...kekadang terbayang-bayang mcd,kfc,pizza..mcm-mcm lagi la..adeyh!..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

1 ulasan:

Ayen Giggs says:

Saye rase satu je care nak ilangkan virus2 dlm badan tu,tepon ehem2 pastu janji jumpe kat mane2.InsyaAllah ilang,hahaha....