Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Indahnya panorama

Posted on 11/04/09 by Noraslawatiah mohamad

Termenung sendirian..
Ditemani alunan desiran ombak..
Hembusan sang bayu mengasyikkan..
Alpa seketika..

Dari kejauhan..
Terpandang satu panorama
Kehijauan mendamaikan..
Memberikan ketenangan..

Ragam pendatang memecah kesunyian..
Suara anak-anak kecil kegembiraan..
Bertempiaran berlari kesana-kemari.
Indahnya..

Terdampar sebuah sampan di gigi air.
Menunggu saat belayar.
Menabur bakti pada tuannya..

Siang melabuhkan tirainya..
Meninggalkan seribu satu memori..
Terpahat kenangan nan indah
Suatu senja nan indah datang bertamu
Amat mendamaikan...
Berlalu pergi..
Meninggalkan aku keseorangan disitu..
Moga hari esok ada sinar baru..
Nota: Satu tempat persinggahan nisa semasa di kota bharu..pantai cahaya bulan..
semua pic pemandangan diatas adalah ihsan dari en hazah..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

2 Responses to "Indahnya panorama":

Ayen Giggs says:

Canteklaa pemandangan tu kan.Org yg kat atas batu tu pun ok gak,hahaha...mmg saye respek betullaa ayat2nye,cukup menarik maklumlaa org tengah ehem2,ekekeke....

Noraslawatiah mohamad says:

to ayen..
xp..