Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

gila masak

Posted on 1/09/09 by Noraslawatiah mohamad

Waah!dah lama tidak update blogs..kesibukan sbg surirumah membataskan segala-galanya..saya skrg jatuh cinta dgn masak memasak nie.Sejak mak tidak sihat,saya lah tukang masak kat rumah..kerja saya hanya tolong mak kat dapur...itu dulu,tidak sekarang..tugas di dapur telah saya ambil alih..
Sekarang,saya dah pandai nak bajet makan untuk berapa orang..kalau 1st time masak tuh,selalu lah dapat kritikan dari juri-juri pro yg tidak puas hati..hehehe..kekadang tawar laa...kekadang termasin laa..kekadang tidak kena dengan selera bos..yelah kan..biasanya mak yang masak..tetiba anak dia yang masak..hehehe..Sejak akhir-akhir nie,ayah dah puji masakan saya..Saya tengok dia makan dah bertambah..kira berselera lah..mungkin dah kena dengan selera dia..Wahaha!saya dah gila memasak..petang nie,berbuka nak masak laksa penang+bubur jagung+ayam masak kari +ayam kfc untuk makan malam..air pula..paling spesial sepanjang puasa..ais blended chocolate nescafe..ala-ala coffe moccha..hehehe..pepandai jeh nak ubah resepi dari internet..ayam masak kari+ayam goreng kfc tuh,menu untuk mak..memandangkan dia skrg sedang berpantang..huhuhu..

kelmarin saya masak laksa lemak..kebetulan ada lebih lagi laksa..jadi apa salah nya saya masak laksa penang semata-mata nak abiskan laksa kelmarin...huhuhu..tanya ayah...ayah cakap owkeyh jeh..sangat senang hati..Kebiasaannya saya akan tanya ayah atau mak nak makan apa untuk berbuka.bagi saya,apa-apa hal..biarlah diaorg tentukan..Lagipun!bila tengok diaorg makan berselera terasa gembira dan senang hati..



bagitaw: bubur jagung tuh,permintaan dari ayah..dia nak makan..akan berusaha memasak,memandangkan menu hari ini banyak..huhuhu..Aaa..sempat ke?sampai rumah lebih kurang pukul 5.15 petang..ngeee
Esok..menu apa lak yea?hehehe

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "gila masak":