Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

yeay!yeay!da raya..

Posted on 27/09/09 by Noraslawatiah mohamad

Syukur alhamdulillah...akhirnya hari ini, berjaya juga menghabiskan puasa 6,walaupun terlalu banyak dugaan datang yang sememangnya menguji kesabaran dan keimanan saya semata-mata..Terasa sedikit kegoyahan tatkala ketiadaan air paip di rumah..Nasib baik tangki air besar,saya kira boleh buat swimming pool..hehehe..Tapinya tangki air tu belum pun siap di sambung pada paip utama.hanya sekadar tangki simpanan air waktu kecemasan..Sangat penat nak angkut air dari tangki ke dapur..Hais!berpeluh jugalah,tambahan pula saya berpuasa hari ini..Nak masak tengahari pun,terasa seksa..Almaklumlah kena angkut air..huhuhu..
Rumah pun dalam proses pengubahsuaian..Sangat kelam kabut..
Hari ini juga,abang ipar datang semata-mata nak buat pendawaian elektrik di dapur..Ingatkan siap lah hari ini,tapinya tidak siap,kena tangguh 2 minggu lagi..Minggu depan, saya dan keluarga akan pulang ke kampung..tidak sabar menunggu minggu depan..Yelah!berkonvoi 1 keluarga..Mungkin semuanya akan pulang ke kampung..Wah!penuh dan sesakla rumah tok wan..hehehe..

Nota kaki: Semoga saya sentiasa sabar dalam apa jua dugaan yang datang..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "yeay!yeay!da raya..":