Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

sepi

Posted on 10/09/09 by Noraslawatiah mohamad

Kurasakan, embun pagi yang sejuk memberikan kesegaran di dalam hati
Rumput-rumput pun tersabit di tengah kegelisahan jiwa
Matahari menunjukan sinarnya bahwa ia ingin bangkit dari tidur panjangnya
Udara sejuk di pagi hari siap mengiringi langkahku sepanjang hari…

Waktu seakan berputar, malam pun telah berganti
Langkahku sekian berubah menjadi lelapnya angan serta mimpi-mimpi yang panjang
Surau-surau gelapnya gelita telah kulalui dengan sendirinya
Zaman kulalui seiring dengan berjalannya waktu

Haruskahku memohon pada kenistaan dewa kegelapan
Akan setitik cahaya yang kunantikan di tengah kegelapan
Mungkinkah ku takut menghadapi kelamnya hati yang
Meronta-ronta.
Kurasa tidak…

Di tengah-tengah kehampaan jiwa
Aku mendengar deburan ombak melambung tinggi seperti khayalku
Inginku bukan seperti ini, mengapa…!!
Bayang kalbu menyilaukan bayang-bayang semudi batin yang tersiksa
Haruskahku menanti sang purnama
Di dalam keegoan yang seolah dikuasai oleh amarah dan nafsu semata
Mungkinkah ku mampu, mengalahkan bisingnya jiwa di tengah kehancuran diri
Rasanya diri ini dinaungi kabut hitam yang seolah-olah
Merangkaikan kisah sedih di pagiku ini
Akan, kisah perpisahan sang waktu dan serpihan cinta yang telah hilang…

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "sepi":