Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

penantian 1 penyeksaan

Posted on 27/09/09 by Noraslawatiah mohamad

Pagi yang indah dapat saya rasakan..Desiran ombak pantai sepat mendamaikan..Terasa nyaman seketika..Indahnya ciptaan allah swt..Ketenangan dapat dirasai..Sekali sekala lari dari kesesakan Bandar dan kesibukan sebagai anak,mendamaikan..Terasa bebas dari segala yang bersarang dalam minda..Mengasingkan diri di pantai sepat,semata-mata mahu menyudahkan novel sulung yang sekian lama sepi tidak terusik..Kesibukan membataskan segala-galanya...
Hajat di hati, ingin beraya di rumah kawan sebelum pergi ke pantai sepat..Tapi tidak kesampaian,kawan ada hal yang harus di dahulukan..Rajukkah saya?membawa hati yang lara ke pantai sepat..Terlalu sensitive kah saya?..ya!memang sensitive..tapi hanya seketika Cuma..Sepatutnya saya menghabiskan puasa 6 yang berbaki 1 hari.Tetapi niat dihati,ingin beraya di rumah kawan,semata-mata ingin menziarahi dibulan yang mulia..saya tunda puasa 6 tersebut pada hari ahad aka esok..Tidak diakui,masa turun dari rumah,memang xcited nak pergi beraya..Lain yang di rancang,lain pula jadinya..Pasrah saja lah..siapalah saya?hanya hamba allah yang serba kedhaifan..mengharap pada yang tidak sudi…Hanya mampu melarik mimpi,bukan reality..Menanti pada sesuatu yang belum pasti,..huhuhuhu..

Novel hanya siap separuh saja..tuntutan padaNya harus saya dahulukan..tambahan pula azan zohor sudah lama berkumandang…Lebih kurang jam 3 petang,Bergegas tinggalkan pantai sepat..Tidak mahu terlalu lama di situ..Bertolak ke masjid besar semata-mata mahu menunaikan kewajipan padaNya…
Selesai saja solat,call aisyah..tanya tentang rancangan kedua..Sempat di beritahu,beraya di rumah kawan lewat petang,sebab dia free lewat petang..Aisyah pula sibuk menyelesaikan assignment yang harus didahulukan..Saya mengiakan saja..Bagi saya,itu dah tugas dia selagi dia bergelar pelajar..Sabar menunggu dan menunggu sehingga jam 4 petang..Aisyah pula akan free pukul 5 petang…Tetiba terasa sangat bosan dan mengantuk yang teramat sangat…Yelah!sehari suntuk keluar dari rumah tanpa arah tuju…sudah b.o.s.a.n..”Aah..balik saja lah ..sudah bosan dengan keadaan sebegini..menunggu sesuatu yg belum pasti”detik hati ini..Lantas..saya pandu kereta keluar dari Bandar kuantan..Masa ini,sempat saya send msg kat aisyah memberitahu rancangan petang ini dibatalkan..

Nota kaki:Alangkah bagusnya kalau saya terus berpuasa 6 hari ini,kalau x,mungkin saya dah raya esok..huhuhu..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "penantian 1 penyeksaan":