Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

5 perkara..

Posted on 19/08/08 by Noraslawatiah mohamad

5 perkara yang membuatkan aku terlalu mizz sgt2 nw..

  • Sidia yang selalu wat aku tersenyum..
  • blogsku yg menjadi tempat utk aku berkarya..walaupun aku taw karya ku x sehebat Usman Awang..
  • Penyu@kura-kura feverit ku pinky kaler..teman setia tidur ku..Walaupun aku taw dia hanya seekor penyu or kura-kura yang x bernyawa..dgn kate lain hanya boneka semata-mata..Tp aku tetap bg dia teman setia iaitu spongebob..Bg aku..idup ini perlukan teman or kawan baek sbg tempat berkongsi suka dan duka....selain kuarga laa..
  • Kuarga angkat ku..khbr apkah mereka disaat ini..Mskn mak angkat yg sentiasa sodap menyelerakan...membuatkan aku memang mizz selalu...Atleast keladi kemahang..
  • Bestfrend ku yang setia menemani ku di kala aku kesedihan..kesusahan.. n kegembiraan..kesanggupan dia menemaniku sepanjang ms membuatkan aku menghargai ape itu kawan baek...

last sekali..5 perkara neh aku ketepikan cuz sok(19/8/2008) aku ad misi penting u2k dilaksanakan kerana aku adalah adlh aku..xkan jd org laen..realitinyer tetap same...Slh seorg penjawat awam.Dengan kate laen..salah seorang calon yang akan menduduki Exam PTK...

Aku akui persediaan kali neh kureng sgt2..aku xleh csentrate pd stdy hard juz stado jeh...aku hrp aku lulus laa...Camner aku nak cosentrate..bile aku buka buku nak stadi..x sampai 10 minit aku ase nyer...tetiba lak aku terlelap..tengok tuh..cnth x baek...camner nak cemerlang....he he he..aku stadi ap..tp stadi dlm mimpi..he he he...Pg td aku ingatkan nak rebus seme2 buku PTK aku tuh...n nak minum air nyer..mane taw otak aku jd cam komputer..leh ingat seme fakta..xyah la susah2 nak stadi..tp seme tuh hanye mimpi jeh..xyah la tiru...ngeh3..aku sbnarnyer xd smangat nak stadi..ntah camner smangat nak exam kali neh pudar..cam lagu pudar rossa tuh...mnkgn aku mizz sgt2 kat 5 perkara td..atleast keladi kemahang....rindu sgt2...x reti aku nak xplain...

Selalunyer kalo time nak exam...aku stadi gler2 nyer...x tido sampai pg,,tp smlm aku leh tido lena ag...rileks jeh...teruk nyer..ishkkk! anak sape lah neh kan...teruk tul..k.la aku chow dulu..abes exam PTK aku cntinue keh...sayonara...

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

2 Responses to "5 perkara..":

Ayen Giggs says:

ehem2...sape yek yg slalu buat awk senyum tu.

Noraslawatiah mohamad says:

sape2 yang selalu send sms lawak..