Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Keterlupaan..

Posted on 13/08/08 by Noraslawatiah mohamad

Ari ney aku rase aku dah bersiap awl untuk pi keje..cam bese laa..kul 6.30am dah turun dari umah...Nak jdkan cerita kan..kan..aku terlupa kat mane aku letak kunci kete aku...adeyh..kelam kabut jadinye..c.an kat aku....merata2 aku cari..bese nye aku sangkut kunci kete kat tmpat khas untk seme kunci termasuk kunci bilik aku..Tp pg td aku nengok xd..Jam menunjukkan kul 6.35 am dah..abes laa...Camner nak pi keje..Tu laa..semalm rerajin sgt dop mengemas bilik..xtaw da letak mane daah..Last sekali adik ipar aku aka pengantin baru bgtaw kunci kete tuh ad atas sofa...hai kunci dari td tuanmu cari..x reti2 nak menyahut.ngeh3..Cam laa kunci tuh ad mulut nak ckp...he he he..Cmfirm laa...aku sampai lewat td..Tp xp laa kan..yg penting selamat sampai..syukur alhamdulillah..Yg pasti kelam kabut laa jap...Aku nw..dah jadi pelupa seh...Ntah pape ntah..Nape bley lupe erkk...aku sendiri pun x taw...1 jwpn yg sukar aku nak jelaskan...Kekadang ms drive nak pi seswatu tempat..eg nak masuk selekoh kanan ke kiri ker..aku leh lupe..aku dgn poyo nyer pi terus jeh..Dah terlepas simpang baru tersedar dari keterlupaan..Kekadang adik2 aku bley gelak bile aku lupe...
Pernah 1 ari tuh aku terlupa wish bufday kwn baek ku...serius aku bgtaw neh...aku betul2 lupe...sampai dia send sms kat aku bgtw bufday dia arituh..adeyh...Teruk kan aku neh...sejak 2 menjak neh ad penyakit keterlupaan yg mgkn paras kritikal kot...
Nw! kalo kite jln2 mesti kite jupe dgn gerai buah2an..terutamanyer raja segala buah...buah doyan...best nyer buah neh kann..Tp aku x berapa gemar sgt mkn...Kalo ad aku mkn..kalo xd pun xp..xd la feverit sgt cam asamtempoyak tuh..Sampai blogs pun name asamtempoyak..waahaha!Ms aku kecik2 dulu feverit aku doyan laa..rambutan laa..mangis laa...pendek kate buah2an tempatan aku suke...Tpkan bile dah besau panjang neh..aku xd la hantu sgt dgn buah2an neh...Tp kalo Msk asamtempoyak aku suke!aku suke!feverit aku neh...nak nak Keladi kemahang msk asam tempoyak..Yum!yum! lazat nyer..berselera aku mkn...Tp kat ktn neh susah nak cari keladi neh...Aku dah lame x pekena mskn neh...Memang teringin sgt laa nak mkn...Sape2 yg ngah mkn keladi kemahang msk asamtempoyak..Mkn utuk aku sekali yerk..kire double laa yerk..plezzz tlg yerk...atleast kalo aku x dpt mkn...org laen mkn utk aku kire ak la tuh kan..kan...choppp!aku juz mkn keladi kemahang msk asam tempoyak jeh...ikan patin sori laa...aku x mkn...ntah laa...aku x berapa suke ikan neh...nengok pada rupe nyer membuatkan aku xd keinginan nak mkn...Kwn2 aku ckp sodap..Tp ntah laa...x reti aku nak xplain...memang aku x penah mkn laa..Aku juz amek kuah nyer ajeh..he he he...Nantilaa..kalo aku rase2 nak mkn ikan patin..aku try laa...
K.la aku ad keje nak settle..aku blah dulu la yerk...
byeep..tata..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "Keterlupaan..":