Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Akukah tanggang?

Posted on 22/08/08 by Noraslawatiah mohamad

Lirik / Lyrics lagu Kelahiran by Adi Putra (OST Akukah Tanggang)
Angin meniup
Seluruh alam Semesta
Terangnya amat menyilaukan
pancaindera
Hanya Ibunda
Sentiasa memuja
Ikhlas dr lubuk hatiku
puspawarna
Bertahun dah berlalu
Tinggalkan rasa pilu
Amat Sukar Disebut lagi
Jadikan ku sayu
Kelahiran
Bagiku Istimewa
Ku Bersyukur padamu
Bonda..........
Kekusutan
Akan Ku Hadapi
Kerna Berjauhan darimu
Telah sekian Lama
Drama : Akukah Tanggang?
Pengarah: Hitler zami.
Penulis skrip : Sharifah Abu Salem
Penerbit : Hajjah Ziela Jalil
Pelakon : Adi putra,Fasha sanda,Fauziah Nawi,Wan hanafi sue,Datuk Jalaluddin hasan,Aida Rahim.
Ari ney post aku bertajuk "akukah tanggang"..slot samarinda di tv9 jam 8.30 mlm..sape2 yang free tonton la citer neh..bez laa...kisah seorng anak yang derhaka pada ibu bapanye..seswai dgn tajuk dia la tuh..Memang sedih la kalo nengok citer neh...sape2 yg nak nengok..pastikan korang bw tisu or kain utk lap air mate keh..Aku x penah miss citer neh..Lakonan mantap fauziah nawi+ adi putra n fasha sanda..Aku kire samarinda paling bez la yang penah aku nengok..Aku ase mesti korang teringat dgn citer P.ramlee si tanggang..Akibat derhaka pd mak dia..dia disumpah menjadi batu...itu versi P.Ramlee..Nw zaman moden...keberkesanan jalan citer tuh nmpak real laa bile anak nye mendapat blsan akibat derhaka pada mak dia...nw..si anak menderita akibat derhaka pd kuarga nye..aku x bley laa citer..nanti korang dah taw jln citernyer...cam bese laa kan.,nak kasi citer tuh lagi bez..diaorang selitkanla watak2 jahat lakonan jalaluddin hasan..he he he..,k.la selamat menonton la slot samarinda neh key... Kalo ase2 nak dengar lagu neh..rerajin la jari tuh klik kat lagu kat ats sane tuh key..dngr n hayati la setiap lirik lagu kelahiran neh...Aku upload spesel untuk korang keh...
opss..sori aku da delete lagu neh cuz aku ase x seswai nak letak kat blogs aku...nati upload yg videoklip dia laa..lg bez kan..Sblum aku chow dulu..ingatla SYURGA ITU DIBAWAH TAPAK KAKI IBU..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "Akukah tanggang?":