Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

aduih sakit nyer..

Posted on 28/07/08 by Noraslawatiah mohamad

Waahaha…ari ney xd pape yang menarik pun cuz aku xd idea nak update blogs aku…haah..aku ad 1 citer..tp menarik ker x menarik ker up to kauorg laa yerk..minggu lepas aku bw mak n adikku pi beli brg2 untuk kenduri kawin..bese la mak aku…time nak kenduri seme nak beli…besen laa..bakul laa..periuk besar laa…sudu la…mcm2 laa..pendek kate kat umah aku tuh dah jadi cam pasaraya brg2 plastik….he he he…mak aku memang suke membeli x suke meminjam…ish!ish!...aku kire byk laa dia soping sampai 2 troli kene gune…tpkan…ms dah last dah soping,kami mase neh kat tingkat 2 laa…kat comboy jeh…ntah camner ntah aku leh jatuh tangga..jd nangka bucuq jap.agaga..teruk jatuh..xleh dah nak control…bygkan dari tangga atas sampai bwh…jatuh terduduk lak tu,sakit urat aku…malu gler…merah pdm muke aku…neh la 1st time aku jatuh….malu teramat sgt..tp nasib baek org x ramai…kalo x,cmfirm aku pure2 cari brg jatuh ker..nak cover line katekan…hu!hu!hu..tu laa dah taw rabun x nk pakai spek..amek kau rasekan tie…dah jatuh daaa….nasib badan katekan…redha ajelah…
Ari sabtu lak aku keje spt bese..skola ganti..ikutkan ati mls sgt2 tp aku pi laa gak cuz keje byk kat lab..mcm2 nak kene setle..kalo aku senaraikan kat c.ni…cmfirm 1001 mlm x abes ag..he he he…sori yerk aku bnyk citer sal minggu lepas…k.la ari ney….aku rest jeh cuz aku demam n selsema..tetiba lak aku kene virus neh..bangun pg jeh badan terasa seram sejuk..dtambah dgn sakit tekak…bkn neh aje..leher pun sakit gak..nak nengok ke kanan sakit leher..ntahlaa..mcm2 aku neh..agaknye dah lame aku x diserang sakit camneh…he he he…tu la kaann…orang kalo x penah kene sakit neh..sekali kene memang teruk abes…
Aku ada berborak dgn bdk tahfiz kat lab aku...aku bg laa diaorg nengok pic yang aku snap ms camping ari tuh…sambil nengok pic tuh..kami borak2 kosong jeh..salah sorg nyer tanya umur ku..he he he..aku bgtaw laa 30 taon daa…dah nak kawen daa…he he he…diaorg terkejut..ap agi aku bgtaw laa tahun aku lahir bg membuktikan kebenaran…aku x tipu nyer…aku bgtaw kebenaran..nasib baek aku x tunjuk…dis is mycard..he he he…kan terkejut lak diaorg..he he he..diaorg cam kompius jeh…diaorg kate umurku cam 24 taon jeh…nak taw petua pe untuk kelihatan awet muda?aku citer sket yer..tp terpulang pd diri sendiri laa nak amalkan atau x…..


1.urutkan wajah anda dgn air dari bwh dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat Nabi 3 kali.Gunakan jari telunjuk kedua-dua belah tangan dan diletakkan di bawah dagu.Pusingkan jari anda ke pipi,pipi ke hidung dan seterusnye ke bahagian dahi.Lakukan setiap pagi disusuli dengan meminum air suam sebelum mengambil sarapan pagi.Perlu diingat,jgn sesekali mengurut wajah anda dari atas ke bawah kerana ia akan mempercepatkan proses kedutan..

2.Sejurus bangun pagi baca doa..amalkan petua ini..sebelum mandi dan gosok gigi,.Masukkan air dalam mulut 10 saat dan selawat 3 kali dalam ati…Kemudian baru diteguk.Air liur pada awal pagi mengandungi enzim yang bleh menjadi penawar,kemudian barulah menggosok gigi.
Baca ayat 35-38 Surah al-waqiah setiap kali mandi untuk curahan pertama,mulakan dari kepala.

3.Setelah solat subuh, bacalah Surah Yusuf kemudian minum air tiga teguk air suam.Mudah-mudahan wajah kelihatan berseri dan awet muda.he he he..

4.Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari2 tertentu shj iaitu ari senin, khamis dan jumaat.Mulakan memotong kuku dari jari telunjuk kanan hingga ke jari kelingking dan seterusnya jari kelingking kiri ke ibu jari tangan kiri.Amalkan menanam kuku dan rambut yang dipotong atau gugur.

5.Semasa berdandang waktu pg,bc la selawat nabi di kedua-dua tapak tangan dan raupkan ke muka beserta dgn niat dalam ati supaya diindahkan wajah spt Nabi Yusuf..Amalkan setiap pg.

6.Ketika mkn,jgnlah disulami dengan minum air..
Rajin-rajin lah membaca al-Quran dengan niat ikhlas kerana Allah.

7.Amalkan solat Tahajjud.

8.Sentiasa tenang n bersikap positif.
Mulakan sesuatu urusan dengan nawaitu yang baik n niat kerana Allah.
Maafkan seme org sblum tido..

Sekian..tima kasih..Wassalam…..

k.laa aku blah dulu laa yerk..sayonara

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "aduih sakit nyer..":