Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

ntah pape ntah...

Posted on 30/07/08 by Noraslawatiah mohamad

Ari ney aku nak syer 1 topik yg mgkn menarik la bg kaki bola.dgn kate lain fanatic bola sepak...he he he..Demam euro baru jeh reda nw ad lak perlawanan pershbtn antara Malaysia n Chelsea…Smlm aku dngr laa salah 1 radio..ad pendengar mengatakan perlawanan antara Malaysia n chelsea diibaratkan perlawanan budak skola rendah vs pemain negeri..lawak kan…rendah nye mutu sukan kite nw sampai cam neh sekali…aku bukanlah kaki bola atau fanatic sgt dgn bola sepak..terus terang aku katekan..aku x berapa minat sgt laa..bese-bese jeh…xd la sampai sanggup berjaga hingga pagi semata2 nak nengok bola kat tb tuh..sowi nek lori la beb..bek aku tido..lg best..xpun aku wat solat tahajjud ke lg ad pekdahnyer..tul x?citer sindarella Malaysia dah abes dah mlm td..aku ingatkan ending dia best la..upernyer zoela x kawin pun dgn husin or adik hussin tuh..wat suspen jeh…alih2 husin jupe dgn tusyee n adik husin tuh jupe dgn makwe lame dia..zoela jupe dgn org len…ap laa..kene wait sindarella 2 lak…sia2 jeh aku tonton citer neh..aku ase la..mngkn dah nak stat citer yg merapu ntah pape ntah cam citer ezora..Nw dah x best dah..contohnyer byk sgt adengan bunuh..x logic lngsung…Ari ney aku ad bc nwspape..result perlawanan semlm Malaysia 0..chelsea 2..makne nyer Chelsea menang laa..tp x lah teruk Malaysia kalah kali neh..bagus…malaysia dah bangkit..itu la antara isi kandungan dari nwspape ari ney…chelsea lak mengakui Malaysia dah bangkit n perlawanan kali neh lebih bagus dr sebelum nye,,…aku sbnarnye xd idea nak citer pun kali neh..chooop! td aku borak2 dgn kak ana amin..aku gelak sakan bile bc xcise physics untuk bdk2 dia ptg td..ad satu ayat tu..go straight don’t belok-belok…he he he…ayat neh dah dikira sinonim la nw..kire ayat paling lawak laa kot…he he he..ari ney aku pose sempena israk mikraj…xcited nak pose nyer psl…aku bangun la sahur jam 4.30 am..msk n mkn ap yg patut..he he he..cam kebiasaannye aku wat laa air susu suam untuk aku..tp kali neh aku wat spesel nyer..nak taw pe?aku campurkan susu nespray aku dgn susu enfagrow anak sedara aku...yumm! yum! sedapnyer..aku memang x leh tengok laa susu bebudak dpn mate aku..x kuat imam beb...dari dulu ag aku suke susu bebudak..he he he..chopp! bkn yg pd botol diaorg yerk..jgn salah fhm..aku bancuh sendiri laa untuk aku nyer...yg penting letak dulu..susu nespray ke..anlene ker...lg best..nak best ag..milo + susu tepung bebudak..he he he..lg best..cmfirm 2 gelas aku minum..aku dah bese minum susu suam waktu pg n sblum tido..sesaje jeh jg kesihatan diri...berbalik pd citer td kan..kan...adik2 ku pun ramai yg join aku pose kali neh…x ramai mane pun juz 3 org jeh..termasuk aku la..he he he..best la time berbuka..reramai berbuka pose sambil tengok tb..he he he..sambil mkn sambil tengok tb..bkn tengok citer best pun..just citer katun jeh he he he..doremon…faverit aku neh ..ngah leka nengok tb tuh kan..tetiba aku terdengar 1 suara yg aku dngar waktu magrib..jeng..jeng…suspen tul laa.he he he..”anak2 dah x ingat nak magrib ker..dah nak start solat dah neh..nak wait sampai kul 8.00 ker”kate ayah ku..neh trade mark ayah ku nak ajak anak dia solat jemaah sekali dgn dia n mak aku…ap ag..aku pun terus la bingkas bangun dgn adikku yg len join ayah ku..bese laa dia jd imam kat umah..aku dah jrg pi masjid…dah bese berjemaah kat umah dgn kuarga..dulu aku selalu pi..subuh pun aku pi cuz jarak umah aku ke masjid tuh dekat jeh….xd la jauh beribu batu…he he he..Lgpun seganla..kebanykkan yang pi mesjid tuh makcik2 jeh.xd sebaya aku..terasa segan lak…he he he…Lg 1..aku bese mengaji quran pas magrib..c.ap jeh solat aku start la ngaji bersama kuarga…pose dah nak dekat dah…arap2 taon neh aku katam quran seperti kebiasannye yg aku wat…bkn pe…aku wat sendiri jeh…x join makcik2 yg kat mesjid tuh…mereka mak aji..segan la aku..bese nyer pas terawih…lik umah aku terus ngaji laa…aku dah ad target sendiri mlm 15 ramadhan..aku akan pastikan aku dah sampai juzud yg tengah2 dah..kalo x,susah nak abes…kire 1 ari 1 juzud laa aku bc….bln ramadhan..aku xd la nak jln2 mane pun cuz aku nak csentrate pd terawih n mengaji…he he he..
Aku dah dpt dah slip PTK..aku exam 19/8/2008..x lame dah asenyer…doakan kejayaan aku yerk..kenang daku dlm doa mu..ces!bersastera lak..ngeh3...Pg td pas cuci n mop lantai 2 lab aku tuh…aku stadi la sket2 buku fizik..ntah camne aku leh tetido lak..he he he…aku ase lame gak laa..aku tersedar bile cegu ana masuk n bg salam…pg td ngantuk gler….
K.laa..aku stop c.ni dlu yerk…nak negok tb jap..sayonara…papai..tata..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "ntah pape ntah...":