Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

XCIDENT DI JALAN PINANG SEBATANG..BERSEBELAHAN HOTEL MINT..SELANGOR

Posted on 14/07/08 by Noraslawatiah mohamad

Aku lupe bile kejadian neh berlaku..yang pasti sekitar tahun 2001 dimana masa neh semester 3 tahun 2 di UKM Bangi (PJJ).Seperti kebiasaannya aku dan kwn aku bertolak dari kuala lipis ke UKM...Masa neh aku miskin.xd kete..Jd naik kete wira kwn aku jeh..DAA8364…he he he…Seingat aku laa.kami bertolak dalam kul 12.00 ngah ari ke UKM…gembira kan maen ag..dpt jln2…Disebabkan bertolak lewat sgt..kami terperangkap dalam kesesakan kotaraya yang merimaskan kat k.l tuh..Aku rileks jeh laa..bkn aku yg drive tp kwn aku..he he he…Disebabkan kami nak cepat sampai ke UKM..kami mengambil keputusan utk x berhenti solat zohor kat mane2 hentian or masjid seperti kebiasaannya..Kami mengambil kate sepakat untuk solat jamak ta’akhir jeh kat UKM jeh…Neh la kali pertama kami mengejar masa..bkn pe..takut sampai lewat n umah tamu yang kami tempah tu dah tutup.Nak tido mane weh kalo umah tamu dah tutup..dahla kami neh x taw sgt selok belok Bangi..Yg kami taw..pi n balik UKM jeh..he he he…Berbalik pada citer td…Perjalanan kami memang byk laa dugaannyer..ditmbah dgn cuaca sekejap panas..sekejap ujan renyai….merimaskan kami..ditambah dgn keletihan dop dlm kete…Kesian kat aku..kesian jgla kat kwn aku yg drive tuh…Aku mkn aje la jajan yang kami beli di kedai kat lipis tuh…Sambil aku mkn…aku ingat gak kat kwn aku kat sebelah aku tuh ngah drive…aku hulur gak kat dia..xd la aku mkn sorang..kate omputih syer…ngeh3…Dalam kul 5.00 ptg kami baru jeh melepasi tol Sungai besi aku rasela…aku lupe tol mane…Masa neh aku sempat call mak kwn baek aku yg ngah drive neh(mak dia neh merangkap mak angkat aku la)”mak..kiteorg dah sampai tol sungai besi dah”..,lame gakla berborak..he he he..aku ringkas ajelah yerk..nati pnjg sgt citer aku neh…bosan lak sape2 yg bc..he he he..selesai jeh aku offkan perbualan kami..tetiba aku terdengar kwn aku menjerit..”tie brek x mkn..abesla..”aku terkejut seketika..dalam ati aku…abeslaa…dah laa jln 1 way…lebuhraya lak tuh…3 lorong….aku rasekan pandanganku gelap seketika…yang aku dengar hanyalah dentuman kuat beberapa kali dan aku dpt rasakan kete wira kami berada bertentangan arah..aku nmpak beberapa kereta yg lalu lalang mengelak dari merempuh kereta kami…pas2 aku dah x sedar dah…yang berada di kepala aku…hanyalah mengucap 2 kalimah syahadah n bc ap aje ayat alquran yg terlintas difikiran….bile aku buka jeh mate..aku dapti kereta kami tersadar tepi jalan tengah2 devider bertentangan arah…Aku pandang ke tepi…aku terkejut..bila terpandang 1 besi devider yg menanti kepala aku neh mengenai sasarannya..Aku terselamat dari menjadi mangsa besi tuh kerana pintu dan tingkap kereta tertutup rapat..Kalo x comfirm terbelah 2 dah..Dalam keadaan terkejut n koya jeh aku suh kwn aku off suis kete n kuar dari kete…Kat sebelah xleh kuar dah cuz pintu dah terhalang oleh konkrit devider tuh..aku kuar ikut pintu driver jeh ms neh…Aku n kawan aku diselamatkan oleh seat belt…Kalo x cmfirm kami tercampak kuar dari kete..sbb ms kete tuh terpusing aku rase cam nak tercampak jeh tp aku di halang oleh benda alah neh…Aku x cedera parah pun..just luka ringan jeh…iaitu leher n pinggul kerana seat belt neh mencengkam sgt..kepala aku belah kiri benjol kerana terhantuk cermin kete…sakit wooo…Kwn aku lak bengkak kaki kiri…laen2 luke..same cam aku laa,,,xd cedera parah….Kuar jeh dari kete td..aku terkejut tgk bahagian tepi kete belah kiri n dpan remuk…Tayar pancit…Pas jeh kete kami tersadai kat tepi..barulah jalan tuh penuh sesak gler…X sampai 5 minit kami dop luar kete…tukang tarik kete dah sampai dah..dia bgtaw..dia nmpk kete kami xcident tadi..Dia laa yg tlg kami pi wat police report n setlekan kete tuh…Keesokkannyer aku n kawan aku ke klinik swasta untuk wat medical checkup..mane taw ad sakit dalaman..he he he…kepala aku pun berdenyut sakan..mlm tuh aku x leh tido..terbyg2 sal xcident tuh…ngeri laa…Ari senin aku amek cuti x pi keje..nak rileks..aku rilekskan diri aku kat umah kuarga angkat aku..he he he..selang beberapa ari aku dpt taw..salah sorang cegu kat merapoh bgtaw abang dia xcident ditempat yg same ..cara2 abg dia xcident..sebijik cam aku n kwn aku xcident…abg dia koma seminggu pastuh meninggal dunia di ospital..kerana cedera parah dileher akibat seat belt..aku terkejut gak laa. Aku besyukur kerana aku diberi peluang untuk hidup n menebus dosa2 ku…aku xkan persia2kan peluang ad neh…kalo lahh aku dah xd..aku dah x kenal dah kwn2 aku kat smart…he he he..Mgkn ad hikmah terhdp ap jua yg berlaku….Aku rase la 1 minggu aku fobia dgn kete neh…takut nak drive…pas jeh kejadian neh..aku demam panas 1 minggu…seksa rasenyer..kalo time nak semayang kan…aku nak sujud or rukuk kepala aku sakit gler dtmbh dgn mate aku berdenyut..rase cam nak keluar jeh biji mate aku neh…kebetulan ayah angkat aku adlah seorg ustaz n berkebolehan dalam rawatan tradisional neh..dia la yg tlg ubat kan anak angkat dia neh…dia bg aku air untuk diminum n limau nipis untuk aku mandi…he he he..
1 jeh yg dpt aku simpulkan disini..pndpt aku la….kalo dlm perjalanan..dah sampai waktu solat..dahulukan laa..sekurang2nyer kite dpt rileks seketika..tul x…Sampai skrg aku fobia nak drive ke Kl..sebut jeh nak ke KL kaki aku dah menggigil dah…memang takut laa…susah tul nak ilangkan fobia neh….kalo ikutkan dah bertahun lamenyer kejadian neh berlaku…tu la pasal kan…Nw! aku drive pun xd laju sgt..just 80km jeh…slow n steady..he he he…k.laa…aku chow dulu laa.. ad keje sket…..c u soon...

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "XCIDENT DI JALAN PINANG SEBATANG..BERSEBELAHAN HOTEL MINT..SELANGOR":