Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

kenangan

Posted on 31/12/08 by Noraslawatiah mohamad


BILA KU TERSUNGKUR. Kerana adanya kenangan yang satu itu di sebalik kehidupan yang berjalan sepantas waktu. Ingin terus menjejaki perjalanan yang lepas tetapi terlalu letih untuk bersedih lagi. Penat untuk berpura-pura. Sudah bertahun berlalu. Rasanya sudah terlalu lama masa terbiar untuk sebuah kenangan yang tak akan mungkin berulang lagi. Bukan masanya untuk mengeluh, lantaran hati telah redha dengan segala-galanya. Kini masanya telah tiba untuk menyimpan kemas-kemas erat-erat..biar tersimpul mati agar tak terbuka lagi kenangan yang pernah wujud itu.

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

2 Responses to "kenangan":

nae says:

lorghh..bile mase nyer kak tie amek pic neh...isyyy...malu r...
ur kenangan is very nice..wonderful..beautiful.

Noraslawatiah mohamad says:

hee..amek sorok2...lawa kan pic tuh..natural jeh..