Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Rawatan si tukang paip

Posted on 23/12/08 by Noraslawatiah mohamad


Pada pukul 2:00 pagi, seorg doktor yg menghadapi masalah paip bocor dlm bilik air rumahnya menelefon seorg tukang paip yg merupakan pelanggan atau pesakit nya. Respons tukang paip berkenaan; “Tuan doktor, inikan pukul 2:00 pagi, tak bolehkah tunggu besok pagi?” Jawab doktor: “Ini kes emergency, tuan pun pernah dtg ke klinik saya pd waktu seperti ini kerana kes emergency.” Setelah diam seketika, tukang paip pun menjawab: “Betul kata tuan, maafkan saya, okay, beritahu saya apa sebenarnya masalah tuan?” Doc pun menjelaskan dgn detail keadaan paip bilik airnya yg bocor. Setelah mendengar penjelasan tersebut, tukang paip berkata: “Sekarang, inilah apa yg tuan doktor perlu lakukan, ambil dua biji PCM untuk setiap empat jam dan masukkkan ke dalam paip yg bocor itu, kalau tidak ada apa-apa yg berlaku, telefon saya semula di ofis besok pagi.”

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

1 ulasan:

Tanpa Nama says:

xfaham.. tukar apa?