Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

budak nakal

Posted on 4/12/08 by Noraslawatiah mohamad

Aku ad satu citer yang aku kire best la..Citer neh aku adaptasi dari kak zana..kire realiti kehidupan..bdk2 zaman skrg yang umo dia 4 taon laa..

Suatu petang..di rumah kak zana..ujan turun renyai-renyai..

Kak zana aka mak : Aleya jangan maen hujan..nanti demam..
Aleeya : kenapa demam (x faham)

Kak zana : Yelah kene air hujan bleh demam..
Aleeya : Ayam tuh.bleh je main hujan

Kak zana : Ayam tuh dia ad bulu,dia bleh lindung badan..
Aleeya : Meow mak ( kucing)

Kak zana : Meow pun ad bulu gak..
Aleeya : Kenapa kita x bley..
Kak zana : Kite xd bulu nak lindung badan dari hujan..

Naseb baek aleeya x tanye..ikan dlm laut x demam pun..ngeh..ngeh..ngeh..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "budak nakal":