Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

warna pelangi

Posted on 31/12/08 by Noraslawatiah mohamad


Untuk kesekian kalinya,
ku mahu mencari pelangi di kaki langit.
Mengindahkan hari-hari seterusnya
seindah warna-warna pelangi.
Menjauh seketika.
Semoga esok masih lagi milik kita.

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

2 Responses to "warna pelangi":

nae says:

kalu mahukan pelangi jgn bencikan kedatangan hujan..hujan itu rhmt..ALLAH manjanjikan sesuatu yg indah slps hujan..

Noraslawatiah mohamad says:

betoi..betoi..betoi..cam lirik lagu allahyarham sudirman.."hujan yang turun bagaikan mutiara"..
pas neh saya wat post sal ujan lak..
gerimis hujan..