Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

kursus part 2

Posted on 15/02/09 by Noraslawatiah mohamad

Saya sebenarnya nak upload video sketsa Sebelum menutup mata..Hasil kerja kumpulan saya masa kursus tempoh hari..Tp x dpt..Mgkn ada mslh sket.Walau apapun.saya berpuas hati hasil kerja tersebut..Kami ada kesepakatan dlm kumpulan..kami x praktis pun..Kesuntukan masa.Kami di beri tugas tersebut waktu petang..esoknya pagi terus ada pembentangan..Memang x sempat nak pkir...nak wat sketsa apa..Saya ada tanya cikgu rosli semata-mata nak dptkan tips untuk skesta..Maklumlah dah lama tinggalkan zaman skola...X ingat daa..Susah gak sketsa nih..kene ada 7 elemen..iaitu JUJUR,ADIL,TANGGUNGJAWAB,MENGASIHI,CINTA,BERANI DAN TEGAS..Amacam?rasa-rasa ada idea x..? he he he..Puas saya pkir...saya ada tanya nae...tp nae pun xd gak idea..Terlintas di hati nak tanya kd..tpnye dia xd kat malaysia...Dia dah terbang ke Jakarta..

Kite org memang xd idea langsung...Pg tuh..masa nak start slot...kami berbincang lagi..Saat-saat akhir..baru la ada idea nak wat sketsa...itu pun hasil buah fikiran azam aka ustaz zamri tv9..heee..Setelah saya dan kwn2 mendengar jalan citer tersebut...Kami sepakat bersetuju...Ikhlas saya bagitaw..kami xd pun draf dialog..juz jln citer je la yang kami taw..Dialog..spontan..masing-masing punya idea lah..Saya citer sket sal watak yea...Watak antagonis azam aka pengurus sebuah syarikat...Mala sebagai kerani..ofis boy ustaz...Ada lagi watak ibu kepada azam...Minah rempit...Peminta sedekah lak..watak saya...

Saya try upload video tersebut untuk kawan-kawan tonton..

Pas jeh sketsa tersebut tamat..kami nyanyi lagu kat bawah..

Satu...
kasih yg abadi
Tiada tandingi dia yang satu


Dua...
sayang berpanjangan
Membawa ke syurga
kasihnya ibu

Tiga...
lapar dan dahaga
Rela berpayahan
setianya ayah


Empat...
mudah kau ketemu
Berhati selalu
beza antara Kasih dan kekasih

Ibu
kuingat dahulu
Menyisir rambut ku
kemas selalu
Ayah menghantar ke sekolah
Bergunalah ilmu bila dewasa


Sayang dengar lagu ini
Untuk kau sandarkan buat pedoman
Jangan manis terus ditelan
Pahit terus dibuang...
itu bidalan


Harus kau renungkan
Andai kau peroleh bahagia

Ingat itu bukan
Untuk selamanya


Andai kau dalam sengsara
Ingat itu bukan
Untuk selamanya
Hidup ini sementara

p/s: nae..copy paste lirik nie..hayati makna tersirat di sebalik liriknya..spesial buat nae..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "kursus part 2":