Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Pasport malaysia

Posted on 26/02/09 by Noraslawatiah mohamad

Tepat pukul 10.00am tadi..saya berada di Jabatan imegresen Pahang...Semata-mata nak daftar pasport...Ingatkan datang awal..boleh la dapat awal..tp hampeh...lambat giler..berjam-jam saya wait...Cuaca mendung+pekerja pun slow..he he he..selepas siap isi borang permohonan..saya ke kaunter ambil nombor giliran..Nombor giliran saya kat bawah..

v
v
v
v
v

1042...masa nie nombor giliran baru 1032..Fuh lama giler menunggu..tp masih lagi sabar menunggu,walaupun keboringan tahap dewataraya...Hampir 1jam menunggu..

Kaunter permohonan pasport kat imigresen...

~ Tengoklah kaunter diaorg...kemas,bersih dan teratur..i like..he he he~


~Ramainya manusia menunggu giliran~
termasuk saya lah...tpnya saya kat belakang pic neh..he he he
~Tepat kul 12.00 saya settlekan bayaran untuk proses pasport..~


~Resit yang saya dapat selepas selesai bayaran..Kat resit tertulis 2 jam baru siap pasport..adeyh!terpaksalah menunggu...
Pada masa yang sama, kakak kaunter suruh saya ambil nombor laen lak~



~Masa neh 2018..sekejap lagi giliran saya..Tp hampeh..1 demi 1 nombor laen dipanggil..memula 2020..pas2 2021..2022..2023..
Saya cam cuak jeh...nape boleh jadi gitu...
Apa lagi..saya pi la kat kaunter tuh tanya pegawai...
ikuti perbualan antara saya dan pegawai kaunter tu:
Saya : Encik saya nak tanya..nombor giliran saya 2019..tapi skrg dah 2023..(sambil saya tunjukkan nombor giliran tersebut pada pegawai kaunter)
Pegawai kaunter : Saya dah panggil tadi..
Saya: xde pun encik..dari td saya tunggu..last encik panggil 2018..selepas itu terus 2020...
Pegawai kaunter : Dah panggil dah..awak ambil tuh atas meja...
Saya :xlah..saya tekan butang B(pengambilan pasport)..saya x ambil atas meja..(masa nie say cuak giler..ada ker dia tuduh saya gitu..)
Pegawai kaunter:ambil nombor laen laa.
Saya terus pegi ambil nombor giliran lain la...mengalah lah..malas nak bergaduh..Dalam ati terdetik gak..dah taw silap xnak minta maaf..Dasar lelaki...ego.....
Masa nie..rasa cam nak maki jeh kerani tuh...
Ada ke main tuduh orang lak..
Masalah nie x berakhir disini..masa saya menunggu giliran kedua...ada lagi..perangai pegawai kaunter tuh yang menyakitkan hati saya..tapi saya malas nak bercerita..biarlah..masa nie..terasa sebak giler..rasa cam nak menangis jeh..
Saya menunggu dan terus menunggu sampai 2 jam...adeyh...semua manusia yang ada bersama saya dah balik dah..tinggal saya seorang jeh..mungkin yang last agaknya..

~Kul 2.00 baru dapat pasport tuh...tp kerani sorg lagi yang bagi..~


Yeay!yeay!..ari sabtu nie saya akan akan bertolak ke singapore...
Nota: Harap saya sentiasa sabar dalam apa jua keadaan..
Sesungguhnya sabar itu separuh daripada IMAN..
Kawan-kawan..doakan saya selamat pergi dan selamat balik kuantan..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

7 Responses to "Pasport malaysia":

Aishah Zl says:

kak tie!jgn lupe bw balik hadiah dr singpre utk sy.haha!*muke tak malu*

Noraslawatiah mohamad says:

to aishah: memang muke x malu pun..hee...Insyaallah..nati saya bw balik singa sekor utk aishah..he he he

Ayen Giggs says:

seronoknye org dpt pi jln2 ke singapore...moge bergembire,selamat pegi n pulang

Noraslawatiah mohamad says:

to ayen..
tima kasih yen...

Unknown says:

perghhhh p singapore tu bebs...
utk kwn2 tak sempat beli ek.. utk sidia sempat tak ihiks...

Noraslawatiah mohamad says:

to ena.
x sempat beli untuk sape2 pun...xp.

Noraslawatiah mohamad says:

to ena.
x sempat beli untuk sape2 pun...xp.