Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Riang ria singapore

Posted on 2/03/09 by Noraslawatiah mohamad

Hari sabtu lepas saya bertolak ke singapore.yeay!yeay! akhirnya berjaya juga menjejaki kota singapore.kire kali kedua saya ke oversea..Kali pertama saya ke thailand...sawadikap..he he he..itupun tahun 2005...Berbalik pada kota singapore nie..saya hanya pegi makan angin jeh...Byk sangat jumpa buah langsat aka sesat di tengah kota singapore..pusing-pusing jumpa jalan yang sama..adeyh...Banyak masa di habiskan kat situ...Kd cakap mustafa shoping centre gedung membeli belah ala-ala mydin tapi standard parkson..Hage murah...Saya dan kakak dah jupe mustafa nie..tpnya..x terpikir lak nak masuk dalam..lagipun penat daa..jalan kaki jaoh giler..


~Replika simbol kota singapore..anak sedara cakap fish and lion..he he he~

~Ingat nak amek pic laut..tapi tersilap amek gambar awan lak~

~Nak masuk imigresen malaysia..kat dalam xleh snap pic..nati kene saman..~


~Nie lori sampah singapore..unik..ada gambar katak...katak tuh comei jeh..xd keje,gambar lori sampah pun amek gak~



~teksi singapore..ada tv kecik kat dalam tuh~



~Kereta mr.bean..~


~Dari jauh dah nampak benda tuh..ingat nak try naek..tp akak ckp xnak naek..takot..~


~masa nie saya dalam perjalanan ke SENTOSA~


~Ikan kat tiang tempat parking kereta~


~Rama-rama~


~Burung kakak tua~
seme lukisan kat atas tuh adalah simbolik pada taman haiwan kat sentosa.
Ada gak gambar bunga-bungaan..tapi sebelah sane lak..
X sempat nak amek...he he he..
~Wahaha..ala-ala sunway lagoon~


~Kaunter tiket kat sentosa...Kalo nak naek keretapi..kene beli tiket kat sini..kite org dapat tengok je la..Hujan lebat..xleh naek keretapi..cable car pun tutup..
Kalo pandang cable car..saya ingat kat kd...kalo takot nak naek..jadilah rabbit kat bawah tuh..tul x kd..=).


~Map area sentosa..luas giler~
Kalo nak pi kene 2 hari baru abes..


~Adik alya..muka cuak jeh..da penat giler~



~Along aka ahmad izzuddin..baru 4 tahun.~
Kalo nak cakap dgn dia..kene speaking in english...
Kanak-kanak orang putih..ntah camner bley jadi gini..parents dia x ajar pun..
Gaknye pengaruh tb aka kartun teletubbies,sesame,disney cartoon(astro)..cars..etc..
Xlarat nak layan karenah dia..
Asal jeh saya amek gambar..mesti dia cakap .take picture..etc..
Celoteh dia..memenatkan telinga saya,cuz kene dengar betoi2 dia ckp ape..
Almaklumlah budak kecik..sebutan dia kureng jelas sket..xp.
K.la! nie je kot ...yang saya nak cerita sempena jalan-jalan makan angin ke singapore..
Masa nak upload post nie..saya terkejut tahap ap ntah...kilat+petir kuat sangat..dengar jeritan budak-budak kat luar...pas2 dengar siren kecemasan..saya dengan spontannye tutup laptop..he he he.
byeep..
Nota: sovenir untuk kawan-kawan x dapat nak beli cuz kesuntukan masa..maaf ya kawan-kawan...

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

4 Responses to "Riang ria singapore":

Aishah Zl says:

kak tie.huhuhu.syoknye!wlpn sehari.takpe takpe psl souvinear tu.sy tggu kak tie pegi hari laen.hahahahahaha!

Noraslawatiah mohamad says:

to aishah;insyaallah..kalo ad rzeki n pnjg umo..saya akan dtg lagi ke kota singa nie..nati aishah bg adress..kot2..saya dapat beli hadiah unik dari singapore untuk aishah..xp.

Ayen Giggs says:

awk ngan mustafa mmg sinonimlaa tie. kat ktn pun minum kat mustafa jgk kan?g singapore pun nak shopping kat mustafa jgk,hahaha....

Noraslawatiah mohamad says:

xd la yen..kebetulan jeh tuh..he he he