Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

sahabat

Posted on 3/03/09 by Noraslawatiah mohamad

Tercalar lagi,
Sekeping hati yang terluka
Torehan yang tajam itu,,
Menusuk ke seluruh jiwa..
Meresap seluruh urat nadi..

Dimanakah kejujuran.
Lenyap dari sanubari..
Hanya mainan duniawi..
Bertopengkan kepalsuan..

Wahai sahabat..
Indahnya tuturkatamu..
Hanya sandiwara semata-mata.
Berselindung di sebalik senyuman

Kepercayaan itu..
Telah kau permainkan..
Terungkap sudah segala rahsia..
Kini tiada lagi kejujuran..
Lenyap sudah kepercayaan..

Sahabatku sayang..
Kini aku mengerti..
Aku hanya manusia biasa..
Menagih kasih sejati..
Insan bernama sahabat..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

1 ulasan:

Aishah Zl says:

wah wah.berpuitis sgguh!;p