Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Petua dari mak itam..

Posted on 4/03/09 by Noraslawatiah mohamad

Kali ini saya nak memperkenalkan salah sorang kawan saya yang saya rasa dia banyak petua-petua orang kampung ke..bandar ke..sebut aje nak petua apa..mesti dia bagi nyer..Satu hari tu..ada aje petua dari dia...heiip..
Nak taw sape orangnya..
v
v
v
v
v
v

~Nie lah dia Mak Itam Manis~
Manis tul kan..kan...
(Aa..bkn saya yang bagi gelaran nie..
tp kawan2 saya yang bagi name nie..
mereka-mereka sentiasa ceria sokmo)
Pssst..masa amek pic nie..mak itam sedang baca petua untuk kawan2 dia..xp.

~Nie pulak Mak Uda~
Kenapa mak uda yea..
Sebab dia nampak muda..he he he..
yen!jgn jeles..mak uda dah amek da 'Muda" tuh..ngeh..ngeh..ngeh..

~Nie lak mak ape yea?~
Saya bagi gelaran mak comei la..hiks...hiks..
Kenapa mak comei...sebab dia selalu nampak jelita..
tengok kat atas tuh..dia suoh saya amek pic dia lawa2 sket...Nak publisiti la tuh..
he he he..jgn marah yea mak comei..=)

~Ya!tuan-tuan..puan-puan..datin-datuk~
Nie lah dia mak Ana aka mak kalut..
Tengok tu..dia wat pe?
org lain sibuk nak dengar petua..
dia bleh sambung keje dia..
potong polisterine tuh..
Nota: Mak uda,mak comei dan mak ana adalah pendengar setia petua mak itam manis..he he he..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

4 Responses to "Petua dari mak itam..":

Ayen Giggs says:

Hahaha...kah..kah..kah..kah..kah..Apelaa tie ni,kasar sgt name 'mak itam'tu. Lembut ckit,'mak itam manis',hahaha...Yg sorang tu 'mak uda' coz nmpak mude,mude ke? mude,mude,mude,hahaha...Sorang lg tu mak ape? 'Mak comei'? Bkn mak comeilaa tie,'makcik leter'.Hahaha...jgn marah kak maa. Sorang lg tie ckp 'mak kalut'? No komen tp ye kot,hahaha...

Noraslawatiah mohamad says:

Aa..yen..x takot ke?nanti kak ma marah..hee

Ayen Giggs says:

Alah....Jgn bgtau die tie,rahsie kite je ni.Hahaha...

Noraslawatiah mohamad says:

to ayen..
dah terlambat da..diaorg da taw..dtg keje nanti..jgn lupe asah telinga tuh...c.aplah yen nanti..haahhhahh..kak ma dah ready nak...