Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Kursus di kota bharu

Posted on 26/03/09 by Noraslawatiah mohamad

~Kursus lagi~

~Memula sampai bandar kota bharu..saya jupe yang kat ats tuh..~

~Nie lah tempat tinggal saya sepanjang saya berkursus..namanya cik mek molek~


~Jenguk seketika pasar tani siti khadijah..sangat cantik(pandangan dari atas)~


~Colek dari negeri cik siti wan kembang~


~Air kelapa muda..x sesedap air kelapa IM~

Kawan-kawan..masa kat kota bharu ada salah sorg peserta kursus yang termuda sekali..nak taw sape..tengoklah pic kat bawah..


~Oppps!Ecah ketawa terlebih suda..ada la tuh..yang lucu..almaklumlah dapat bergaul dan berkenalan dengan kawan-kawan baru saya aka ruby..sngt kelakar orgnya..ada jeh topik yang dia nak berceloteh~


~KB mall...cantik tul wau bulan tuh..uniknya~

~Malam akhir..kiteorg pi pasar malam wakaf che yeh~


~Ecah bkn main seronok lagi..dapat pi pasar malam~


~Kak wan,yg bertudung coklat tuh.bawa kiteorg pi wakaf che yeh~


~Ecah dan kawan2 baru saya,sibuk pilih kain telekung~

~Pintu gerbang bandar kota bharu..sangat cantik~


~Masa nie bufday en nazrul..Kami reramai berpakat meraikan bufday dia..~En nazrul xtaw kiteorg nak sambut bufday dia..kirenya satu kejutan untuk dia..


~Saya terima sijil dari penceramah,En wan nazrul hafez..~
~Bergambar beramai-ramai~


~Pic ini ecah yang snap..candid..masa nie saya dan ecah ke kuala lipis~
~sampai saja ke kuala lipis,saya bermalam di rumah kawan lama saya aka kawan baik saya..Nama dia..tengok lah kat bawah..he he he..
v
v
v
v
v

~Khadijah..sinonim tul nama nie dgn saya..he he he..Tapinya saya panggil dia bukan KD or DJ..tpnya kak jah..Dia sangat baik,tul kan ecah?..xp~

Saya still x dapat mkn keladi kemahang masak asamtempoyak..sobs..sobs..Kawan cakap kene wait pekan sehari..baru ada keladi tu..Nampaknya melepas lagilah saya nak pekena keladi kemahang nie..


Nota: Saya sangat gembira bila mendapat khabar gembira dari kawan baik saya..Dia kini sudah mencapai impian..Tahniah saya ucapkan...Pensyarah itulah cita-cita dia sejak saya mengenalinya..Dan dia berjaya buktikan bahawa dia sudah berjaya ke menara gading dan bergelar pensyarah di UIA Gombak..Dialah kawan baik saya..dialah teman saya..satu-satunya kawan yang setia di samping saya dalam apa jua keadaan..
Oh!ya sebelum saya berangkat ke Kota bharu..Saya dapat tinta nasihat dari ayah..Satu nasihat yang paling berguna dalam hidup saya..Mungkin saya terlupa seketika tentang hal yang satu ini..
Mungkin anda mahu tahu nasihat dari ayah saya.."carilah kawan yang boleh menangis bersama..ketawa bersama..Kawan sama-sama ketawa boleh di cari..tapi kawan yang sanggup susah bersama amat sukar di cari..1 dalam seribu"
Anda di luar sana..hargailah kawan yang ada di sekeliling anda..Luangkan masa untuk bersama-sama kawan anda..Teknologi sudah canggih..Apa salah nya..korbankan sedikit masa untuk menghantar sms sekadar bertanya khabar untuk kawan anda..Bukan lama pun nak taip sms..cuma korbankan seminit cuma..Atleast!kawan anda merasa anda mengingatinya walaupun anda kesibukan..Harga sebuah persahabatan amat bermakna..
Sama-samalah kita renungkan..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

2 Responses to "Kursus di kota bharu":

Ayen Giggs says:

1 - Mmglaa air kelape KB x sesedap air kelape IM coz air kelape KB minum ngan sape,air kelape IM plk minum ngan sape kan,Hahaha....

Noraslawatiah mohamad says:

to ayen: heeipp..saya selalu pi minum dgn KD n nae je la..