Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

SPM 2008-teristimewa buat adik tersayang

Posted on 8/03/09 by Noraslawatiah mohamad



Tika ini
adikku resah
Menghitung hari
membilang waktu
Termenung sendirian


Masa itu
Bagaikan pantas berlari
Sehari bagaikan sedetik.
Malam silih berganti.


Saat ini
Segalanya tidak keruan
Fikiran adik bercelaru
Debaran menunggu hari itu..
12 Mac bagaikan berharga
Satu keputusan penting
Sehelai kertas amat bermakna


Hari itu
Kemanakah langkah adikku
Hala tuju yang belum pasti
Resah dalam penantian
Gelisah saban waktu


Adikku sayang
Doa restu untukmu
Moga kejayaan itu
milikmu abadi..
Kami sayang kamu.


Nota :Semoga adik mendapat keputusan yang cemerlang-SPM 2008..
Nukilan ini ditulis tanpa sempat di edit sepenuhnya oleh owner..Hanya sekadar luahan hati untuk adik tersayang...


Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

2 Responses to "SPM 2008-teristimewa buat adik tersayang":

Aishah Zl says:

terima kasih kak tie.:) amin amin.

Noraslawatiah mohamad says:

same2..aishah..