Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Kerja hari ini

Posted on 16/06/09 by Noraslawatiah mohamad

Hari ini,sepatutnya semakin bersemangat nak memulakan kerja..sebaliknya yang terjadi..kemalasan masih lagi bermaharajalela..Mood cuti belum hilang lagi..Semalam alasan puasa,x larat(alasan x ubah cam budak tadika)..hanyalah sekadar alasan..hehehe..
Hari ini?..entahlah..
Kalau ikutkan hati,sampai bila pun kerja tidak selesai...Mungkin makin bertambah dari hari ke hari..Tapi..Aaah!bukan niat hati menangguhkan kerja yang sedia menanti..tapi????tahu ajelah..Penyelenggaraan stok masih belum siap sepenuhnya..tergendala sejak 3 bulan yang lepas..Alasan yang kukuh..printer sekolah tiada dakwat..Terlalu lama menanti dan menanti...entah bila la dapat sempurnakan hal yang satu nie..Nampak gayanya terpaksalah beli sendiri printer dan dakwat..Mungkin ini penyelesaian yang terakhir..Sudah penat menunggu dan menunggu...Mata terasa sakit melihat kad stok yang belum pun siap sepenuhnya..Ini lah akibatnya kalau mahukan hasil kerja perfect..mementingkan kekemasan..Aa..bukanlah begitu..tapi!zaman sekarang zaman IT..perlukan perubahan..Apa salahnya kita gunakan kemudahan yang dah ada depan mata..Tidak perlu susah-susahkan diri semata-mata nak tulis perkataan yang sama..Saya percaya..mesti penatkan?..Jadi apa salahnya kita gunakan komputer dan printer..just klik "print and ok"..saya rasa tidak sampai beberapa minit dah siap..
Bilakah ada ruang waktu nak pergi beli printer?..adeyh..masih lagi mencipta alasan..Bukanlah mencari alasan semata-mata..Tapi, kesibukan masih lagi membelenggu diri..Tuntutan hal keluarga masih lagi belum selesai sepenuhnya...Tanggungjawab sebagai anak harus saya dahulukan..Tambahan pula kesihatan ayah yang seringkali terganggu..amat merisaukan..Tidur malam tidak lena seperti kebiasaannya..Di tambah lagi dengan hal adik yang memerlukan pengorbanan saya sebagai kakak..dengan kata lain segala urusan kemasukan dia ke IPTA,saya yang uruskan..Makin bertambah lah kesibukan saya..Hal Pinjaman,hal borang pendaftaran..kelengkapan..etc..pendek kata..semuanya saya yang uruskan..Status adik bongsu yang saya kira terlalu manja..menjadikan dia terlalu bergantung harap pada keluarga..Dan ini kali pertama dia berjauhan dari keluarga..Raut wajahnya saya lihat terlalu resah..Berjauhan dari keluarga buat pertama kalinya mungkin akan mematangkan dia..Belajar hidup berdikari..dengan kata lain,berdiri atas kaki sendiri..Bukanlah niat saya berkeluh kesah..Bagi saya..keluarga adalah segala-galanya...berkorban apa sahaja...Dan saya sangat bersyukur..saya ditemukan dengan 'kawan baik' yang sememangnya faham dengan situasi saya sekarang..Komitmen saya pada keluarga membuatkan dia sering mengalah dan seringkali memberikan kata nasihat untuk saya meneruskan kehidupan yang masih lagi bersisa..Kesabaran yang ada dalam diri dia amat saya kagumi...Diharapkan ukhwah ini kekal berpanjangan.. amin..
Owh!ya...saya mengucapkan berbanyak terima kasih kepada kawan saya yang sanggup masak masakan barat.: spaggeti+kuah puteh(ye kot nama nya)..hehehe..bagitaw,sangat sedap..tidak cukup weih..hehehe.. terhutang budi sekali lagi....
okla..saya undur diri...tidak mahu berceloteh terlalu panjang...penat nak baca nanti hehehe..
Nota kaki: Hidup ini indah andainya ada cinta di hatimu..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "Kerja hari ini":