Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

16/6/2008

Posted on 18/06/08 by Noraslawatiah mohamad

Hari ney xd pape yg menarik pun just..jeng..jeng..kasi suspen sket….ngeh3…seperti biasalah rutin harianku….bangun seawal yg mngkn n bersiap awal pegi keje..he he he..xcited nak pi keje..maklumlah ari senin keje byk sket kene sette awal pg..sms si dia pun aku x sempat reply..just sempat bgtaw aku dah sampai skola dahh.. he he he…Ari ney ntah nape ntah..aku usik2 bdk..he he he…Yg bestnyer aku usik syahdan dgn awek dia..he he he…Syahdan sebenarnyer nak jupe cegu rohana untuk byr duit camping..tp cegu rohana ada kelas..jd dia kirim la kat aku….aku ingatkan byk..upernyer rm10.00 jeh,,Sempat laa aku bergurau dgn dia rm10 jeh ke..bkn rm100.ngeh3..pastu dia c.ap nak bg tips rm0.20 jeh kat aku…lekat celah gg jeh rm0.20 tuh…ap lagi…aku pun ckp ah,,pada bg kat aku baek bg kat ……(he he he..xleh bgtaw..rahsia)..
Ngah ari aku dapat sms dari cegu faridah…dia tanye aku…ad x dpt wish bufday dari sesapa..aku bgtw xd cuz bufday aku dah lame lepas…ngeh3…dia bgtaw aku..ad some1 wish bufday kat dia sekali dgn aku lak tuh..c.ap sebut name penuh n tarikh bufday ag..sape tuh…suspen tul laa..secret admire kiteorg kot…he he he..Tapi ati aku mengatakan mgkn ustaz tuh…Alasan aku berkate begitu kerana..he he he..skema sket ayat..hu huhu....ms kes ustz tuh aku n kak faridah terlibat…mngkn dia kot…mane taw kan…Tp mlm neh akan terbukti kebenarannyer..aku ada misi…Mlm neh aku akan call nmbor hp org tuh gune public phone skola…kite tngk siapa yg kene…hu hu hu…edisi siasat sudah bermula..ap dia ingat dia terer ker?aku lg terer..kwang..kwang….bese ah..perasan lebih…aduis!aku x terer ah..misi ku fail…aku call cegu faridah bgtaw x dpt call org tuh…misi tuh disambung esoknyer..he he he..
Keesokkan paginyer..jeng..jeng….cam wat citer la plak..he he he…cegu faridah call aku bgtw dah taw dah sapekah pemilik no hp tuh..ingatkan putera raja mane ntah…upernyer driver feri ms kite org pi langkawi..agaknyer dia minat kat cegu faridah…he he he…misi neh berakhir disini jeh cuz kiteorang tutup dah kes neh terus bile taw org tuh sape..ending of story….ngeh3…

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "16/6/2008":