Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

kAtAk vs dUiT sUbSidi

Posted on 16/06/08 by Noraslawatiah mohamad

Ari ney aku bangun awl sperti biasa…aku akan ke post ofis untuk ambil duit bayaran subsidi dari kerajaan sebanyak rm625.00.bagi aku la..lumayan laa..kire rezeki aku untuk bulan neh…Aku ingatkan aku la org paling awal sampai di post ofis bukit ubi..tp x sebaliknyer..aku lihat ramainyer orang menunggu giliran masing2..sampai ada yang berasak2…Xcited sungguh rakyat Malaysia neh…termasuk aku laa tuh…Aku sampai jam 9.00 am…he he he…Masa aku ambil tiket giliran…aku tersentak seketika bila terpandang pada angka tiket tuhh..1556..sedangkan nombor giliran yang baru je dipanggil 1018…fuh!panjang lagi….cmfirm 4 5 jam laa…Tapi aku masih sabar menunggu….biarlaa…dah sampai post ofis..malas nak kuar jln2 daa..duduk aje la lepak kat c.2 sampai 2 3 jam…Bukan pape pun..aku suke melihat kelibat dan telatah mereka2 menunggu giliran masing2..kekadang ad yg mencuit hatiku…he he he…Jurugambar lak sibuk dgn kamera nyer klik sane..klik situ…mencari gambar yang menarik untuk diletakkan dalam mane2 ruangan akhbar…..Lebih kurang 3 jam lebih ah aku wait nak dapatkan duit subsidi tuhh..Pas jeh dapat duit tuh..aku ke Ktn Parade wat cermin mate..fuh!mahal gler kos cermin mate aku kali neh RM440.00 anti silau…terkejut aku jap..he he he..tp xpla..janji mate aku ok…x sakit kepala…kalo x….sakit kepala memanjang bila aku driver mlm n waktu matahari terik…dgn kate lain cuaca panas….sakit kepala ahhh…
Pada malamnyerr..aku dan kuarga berkumpul ramai2 seperti kebiasaan..biasalah kalo dah berkumpul ramai2 neh..ad jeh topic yg nak diceritakn….pastu masing2 gelak sakan apabila ada yg wat lawak…ngeh3…Ad 1 part yang aku kire lawak giler ahhh..sal tabung duit syiling abang aku tuh, memang cun la….lawa laaa…patung katak.. ijau pucuk pisang ..dia x beli pun..tp dpt free ms mkn kfc…he he he…Abang aku neh memang suke simpan duit syiling dia dalam tabung…kira menabung ah..he he he…Pg sblum pi keje memang elok ah katak tu landing kat atas tb dia….bergaye sakan..ngeh3…menawan…tertarik….da bom..hu huhu…sekali pandang comfirm nak minta jeh dgn dia..tapi aku dah adaa…bentuk penyu pink kale…ngeh3..lg lawa dari abg aku..he he he…Mak aku yg bgtaw kiteorg sal neh..dia kate katak tuh elok jeh atas tb abang aku tuh…Mlm sblum magrib..mak aku masuk ag bilik abang aku tuh..sesaje nak tengok bilik abang aku tuh…agaknyer rindu kat katak kot..ngeh3…Dia bgtw katak tuh dah jatuh terlentang atas lantai..ngeh3..aku dgn selamber jwb..katak tuh mati sbb kebulor kelaparan..tuannyer x bg mkn..ngeh3..ap ag seme gelak..riuk seketika umah aku..pas2 mcm2 la ditambah nyer citer katak neh..makin bertambah kelakar gler bila ayah aku pun join same..ha ha ha…nak tengok ker katak tuh…nati aku upload erk…he he he.

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "kAtAk vs dUiT sUbSidi":