Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

2006 dlm kenangan

Posted on 13/06/08 by Noraslawatiah mohamad

Hidup ini indah jika semua yang kita impikan menjadi kenyataan,tapi itu semua adalah angan-angan yang belum pasti tertunai kerna kita hanya manusia biasa yang hanya mampu melarik mimpi bukan realiti.Kekadang hidup yang aku lalui sebagai manusia yang serba kedhaifan terlalu sukar,pelbagai ranjau berduri yang harus aku tempuhi.Tanpa ku sedari juga tahun 2006 kian melabuh tirainya,terasa masa berlalu dengan pantasnya.Ntahlah...kiamat sudah dekat agaknye...Hari2 yg aku lalui kekadang membosankan.kekadang mengembirakan aku...Hari ini genaplah 9 tahun aku bekerja sebagai kakitangan kerajaan.Pelbagai ragam manusia yang aku kenali.Dalam pada itu juga banyak peristiwa yang aku tempuhi yang sememangnya banyak mengajar aku erti sebuah kehidupan yang tiada penghujungnye..Kalau aku nak citer kat sini, rasanye 1001 malam pun belum tentu abis...banyak sangat.Aku bersyukur kerana aku ada keluarga yang penyayang yang senantiasa membuatkan aku hepi selalu...Kekadang lawak jenaka kengkawan membuatkan aku sentiasa hepi.Tidak ku sedar aku terlebih ketawa..ilang sejenak sifat wanita melayu terakhir..;-).Kak sue...pandai sungguh wat lawak...Kilo or kati... He he he..Sifat ku yang kebudak-budakkan membuatkan kekadang aku sendiri malu kerna lawak cam budak kecik..ada satu peristiwa yang ku rasakan kelakarlah jugak.pada suatu hari..jeng..jeng jeng.. he he he.. camnilah..aku tetiba sergah dia..pastukan kak sue ni termelatah la..kate2 dia secara spontan tu yg membuatkan aku seringkali ketawa x henti2.Ape tidak nye ntah ape2 yg di ckpkan..Yang paling bestnye lagi,time berbuka puasa kat umah aku,tetiba aje aku terketawa bile teringat latahan kak sue nie.Nak x nak terpaksalah xplain kat kuarga masa tu gak.kalu x, mau kene ejek dek diaorg lak..fuuuh!nasib baik diaorg fhm walaupun nampak jelas diaorg sebenarnya x tau ape2.Lagi satu part yg best nye, tetibe aje aku lak yg jadi mangsa.Rupe2 nye si kak sue balas dendam dgn sergah aku lak..Apa lagi kuarla tarzan menjerit dgn aksi spontan yg ntah ape2 ntah..mgkn silat gaknye yg kuar..Fuuhhh!terperanjat sakan sampai x sedar kiamat udah dekat...pas2 dan dan toleh kanan toleh kiri..jalan...;-). nilah ragam manusia yang sempoi dan penuh dengan sifat kebudak-budakan..ishk!ishk!Ada lagi kenangan terindah nih, masa kite org pi lawatan ke johor n melaka...Masa bertolak dr smart kul 5.am,jgn x caye... ade gak di klgn kami nih x tidur sampai kul 5 pg takut x sedar..he he he..kang mengamuk lak si zamri yang hensem tu..tp yg pasti lewatnye Madam kite,sape lg kalu bkn fariza cute kite nih..jenuh nungu kat tepi jln tuh,,nasib baik tepi jln jeh..kite org nie ingat lagi kat org tersyg bkn cam mat rempit..x syg nyawa..Si abg nazri lak still cool jer walaupun masa dah di kire lewat la gak.Target solat subuh kat muadzam.Perjalanan ke johor, seme kwn2 tido jer, maklumlah ngantuk giler x tido sampai pg.Kite org tumpang solat subuh kat simpang chini jer,walaupun x selesa dgn surau n tandas yg sempit tu,tp blehla nak semayang.pas solat subuh kami bertolak ke destinasi yg ditujui spt yg dirancangkan..seme geng2 riuh rendah cam bdk2 sek rendah naik bas sekolah.riuh sakan.kekadang tergelak sane tergelak sini...tu la ade je lawak2 yg menghepikan kami...pejalanan kami disusuli dgn lawak jenaka kengkawan..he he he...Yg paling bestnye, sampai je di High Skol Muar, kami di sambut cam perdana menteri lak...best giler...x sia2 penat pusing bandar johor,yelah kami sesat n terpaksa u turn 2 3 kali...nak cari hsm nie..Yg jadi topik bestnye,,,ada sorg staff makmal kat c.2 tanya aku,adakah aku nie sedara ct nurhaliza..opps! datuk Ct nurhaliza...dgn selamba aku jwb xd ikatan sedara pun..Sempat gak aku wat lawak bodo kat akak tu..dia hanya tersenyum jer..ap laa.ct nurhaliza tuh lawa…aku neh mane nyer lawa cam dia..just manis jehhh.ngeh3…Pas ni, kami pi melaka lak lawat MRSM Tun Ghafar baba, melaka.X ape2 yg menarik melainkan kami seme keletihan...Topik terhangat yg geng2 aku bincangkan adalah hal org kawin. ehm ehm,,,,,aku x amik pot dalam hal nie, coz aku x kawin lg..he he he..Tu lah gelagat org kawin,kalu dah duk jauh...seme wayar2 putus jap...Aku jalan2 buang duit kat nilai dgn kak mila..x shoping sakan..ingat lg gaji lambat,kang kebulor lak..cukuplah beli sket2 jer...gula melaka n cencaluk x lupe beli u2k sovenir kuarga n adik, abg makcik pakcik..sape2 laaa..aku nie kalu jupe kak mila berborak sampai x sedar ape2..citer c.2 citer sini...byk sgt topik terhangat di pasaran..sal bdk2 sek lahh,,sal kete laa.jgn x caye kite org pun borak gak sal kete,yelah,,org pompuan nie tau driv je sal enjin or maintenance kete x reti tp kite org amik tau sal nie....ape2 hal senang...ade 1 lg citer yg paling kurang best lah gak,Aku x leh tengokla geng azreeza nie,diaorg nih sempoi jer...Ada 1 ari tu xperimen katak,aku x amik pot sgt sal xperimen nih,,geli lahh dgn si katak nie..tpkan ada 1 dongeng ngatekan sape2 yg nak kawin dgn putera, kene kiss katak,mane tau katak tu bertukar jadi prince charming lak.untung gak org tu,amacam sanggup kiss si katak tu...he he he..Camni lah.. masa geng2 4SA leka dengan xperimen operate katak tu,aku n kak mila berborak sakan kat meja depan tu...tetiba jer c.ap diorg operate si katak tu.diorg dtg kat kami semata2 nak bergambar dgn kami n si katak yg jd korban diorg.kesian si katak tu.. x sanggup ku tengok..ngeri…ntah dkerat berapa katak tuh…..Apalagi aku n kak mila posing mautla..kontro lawa n ayu lagi...c.ap senyum sampai ke telinga..he he he…Diaorg pun suke sgt dpt bergambar dgn kami n si katak tu..Ingatkan sekali je rupenyer 2 3 kali klik sana sini..Ntah camner tetiba tekak ku terasa loya sakan...mmmmmmm..bau si katak menusuk lubang hidung ku....tetibe je uweeeeekkkkk..aku tidak tahan bau katak yg hanyir tu, terus aku blah,,,,hiiiiiiiiiii! hanyir nyer...

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "2006 dlm kenangan":