Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

AZALI AZLAN t CAMPING

Posted on 20/06/08 by Noraslawatiah mohamad

Ari ney aku nak citer pe yerkkk????haaaa…aku ad citer yg best laaa..he he he..just pendpt aku sbg insan biasa yang suke melihat kejayaan anak2 bangsa melayu bangkit untuk terus mengulangi kejayaan demi kejayaan…Pernah satu ketika kite digemparkan dgn kejayaan anak melayu dalam bidang pelajaran..sape lg kalo bkn Amalina..Kejayaannyer dalam spm membuktikan kaum melayu standing dan seiring dgn kaum lain yang biasanyer didominasi oleh kaum cina saya kira laa.Syabas kaum melayu..Kata2 laungan “Melayu boleh” membuktikan kite orang melayu bleh bangkit kalo ada usaha yg tinggi n semangat yang jitu dalam mengejar apa yg kite cita-citakan..Masihkah anda ingat 1 name neh..AZALI AZLAN..mngkn ad yang ingat kirenyer sesetangah student mengsetkan kat minda diaorang neh azali sumber inspirasi diaorng untuk dapat yang terbaik dalam spm..bkn kerana ketampanan azali tapi kejayaan azli..he he he…okish la!saye citer la serba sedikit kejayaan dia..neh pun selepas saye bc buku terbitan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung…Perjuangan dan rahsia kejayaan 21A azali azlan…Bagi saye menarik,,,tutur kata azli menunjukkan karektor dia yang sederhana..x bermegah dgn kejayaan yang dicapainyer…sesuai dgn namenyer…sesiapa yang bergelar student tuh..cari la buku “duta akademik GPMS 2008” n bc..tp bkn sekadar bc saje taw...hayati n fahami setiap kate2 azali..mane taw pas neh timbul kesedaran dalam diri untuk berjaya seperti azali azlan…Aku rasa masih lum terlambat untuk Berjaya…buktikan kaum melayu lebih hebat dari kaum lain..melayu boleh….Kite citer sal lain lah plak…citer pe yerk…haaah..aku ad topik best..tp terpulangla pada sesape nak kate best ke x best..masing2 punyer pndpt k….citernyer gini….he he he…Ujunng minggu neh pada ari jumaat aku pi camping perdana smart…ngeh3…ingatkan x terlibat..tp kene terlibat gak…aku ditugaskan kat PBSM…mesti kauorg taw kan pe tu PBSM…Kalo x taw..aku jelaskan..Persatuan Bulan Sabit Merah..he he he…Aku neh sinonim betul laa dgn PBSM..dari sekolah rendah sampai sekolah menengah aku aktif,,ngeh3….Aku sbenarnyer minat gler Kadet Polis,Kadet bomba,Kadet Pertahanan Awam…Tp aku xd peluang nak sertai…Sori yer..bkn niat aku nak meperkecilkan PBSM..Aku taw n teramat taw PBSM neh byk faedahnyer..tp ati n jiwa aku terarah kepada aktviti lasak,,he he he…Bile sebut jeh camping..aku suke laa..memang aku minat…terutamanyer bab jungle tracking..aku suke tul la..suke jln2 kawasan hutan,meredah air sungai..melihat alam flora n fauna yang mengamazinkan..sori..menjahanamkan bahasa inggeris..he he he….Masa skola dulu pun aku aktif bab camping neh…seme aktiviti aku sertai..masakan la…kawad laa…jungle tracking laa..redah aje la seme aktiviti…ngeh3..Nak taw x..masa jungle tracking,kami dibekalkan sebiji telur mentah untuk disimpan elok2..kira sbg amanah laa..Seme kumpulan aku sporting belaka ahh…kami sepakat letak telur tu dalam botol air kedap udara..Idea neh bernas n berhasil..nanti leh ah sape2 tiru..garenti telur x pecah nyer…he he he..Pelbagai rintangan kami redah..naik bukit…turun bukit..redah onak duri..ranjau…anak sungai….c.ap kene denda ag..mcm2la kene ragging dek cegu2 yang sememangnyer mahu rampas telur kami tuh..Tapi hampa gler ahhh..Masa checkpoint last..kami kecundang gak..Pandainyer cegu tuh bodek ketua kumpulan aku..Aku ingat lg name cegu tuh cegu khamsiah…he he he…Nak taw dia bodek pe…Cegu tuh kate nak tengok jeh..mane taw telur tuh pecah…kami berkeras xnak bagi sebab telur tuh kwn aku simpan dalam beg galas dia..Ntah camner kwn aku aku tuh leh kuarkan telur n tunjuk kat cegu tuh..Ap ag…cegu tuh makin tebal la bodek dia..Masa neh aku dpt agak dah…cmfirm cegu tu rampas nyer..Memang yer….kene rampas..tu laa xnk dngar ckp aku…rasakan…cmfirm kalah..kalo x,juara dalam tgn dah coz 1 kumpulan jeh yg berjaye jg telur tuh…Memula kami mrh ah kat bdk tuh..tp x sampai 1 minit pun..Kami rasakan kami seme bsalah cuz salah kami gak…x reti jaga amanah…ngeh3…k.la..aku mengarut ntah pape ntah…berbalik pada citer td kan..aku terpanar seketika bila aku terbc name aku tersenarai kat FLYING FOX..ari sabtu nanti..huuh..aku mane ad xperience sal neh…x penah pun terbang..he he he..Tp dah kerana tugas..aku redha ajelaa….3 ari 2 malam kami bercamping kat Taman Pertanian……nati aku citer sal aku bercamping kat taman pertanian yer…Aku neh rileks jeh….x sedar bln 8 neh aku EXAM PTK…Aduish!x stadi ag..camner neh….

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "AZALI AZLAN t CAMPING":