Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Ari ney xd pape yang nak aku syer dgn sesiapa yang sudi bc blogs aku..Hari ney jadual aku full 1 hari..Pagi aku hantar adik aku ke Wisma Pahang kerana dia akan ke Genting Highlands utk handle Kursus…Aku taw..sejak dia tukar ke ktn..jadual dia kan full dgn outstation..mengendalikan kursus Jabatan Kesihatan…Pasjeh hantar adik aku kesana..aku terus balik rumah untuk rilekskan diri…Ngah hari aku dapat berita dari kampung ayah ku mengatakan mak sedara aku tenat..Pada ms yg sama gak aku dan kuarga dah plan nak ke Tanah Putih untuk melawat abang iparku yang xcident mlm semalam…Plan tersebut dibatalkan kerana aku dan kuarga akan bertolak ke Kuala Terengganu untuk melawat Mak sedara yang sakit tenat…Aku sebenarnya kesian kat ayah aku kerana dia dah x larat nak drive jauh2…Hanya aku lah tempat dia bergantung harap…Tapi disebabkan aku ada tugasan pg esok…Bangun seawal pagi..aku kira dalam kul 4.00am..ap lagi hantar adikku yang sorang lagi ke Gebeng tempat dia bekerja.Dia pun same gak dgn adik aku yg sorg lagi..kene pi kursus..Tp kali neh ke Kuala Terengganu..Dalam keadaan keberatan aku mengambil keputusan x pi ke Kuala Terengganu kerana aku ada tugas..iaitu hantar adikku ke Gebeng..Kalo x,sape lg nak hantar kalo bkn aku..he he he…Ptg lak..aku ke Tanah Putih dgn adik2..melawat abang ipar ku yang xcident..Malam lak aku just tonton tv bersama adik2 ku yang ad kat umah neh..sebut sal tonton tv neh aku ad 1 citer nak dikongsi dgn sape2 yang sudi bc blogs aku neh..citer banglo untuk ayah.Tima kasih aku ucapkan pada Hitler zami kerana memaparkan kisah seorang anak perempuan lakonan zetty yang mahu menghadiahkan sebuah banglo untuk ayahnya..Watak budak pompuan tuh sara…best ah citer neh..Sara mahu menghadiahkan banglo untuk ayahnya.itulah cita2 sara..Hidupnyer serba kedhaifan aku kire..Ayahnye hanya bekerja sbg penarik beca di kawasan Melaka..he he he…Aku suka 1 kate2 sara”kalo merenung bintang dilangit..jangan lupe rumpun di bumi..mendalam maksud nye..Aku rasa xyah la aku xplain..mgkn ramai yg tahu makna tersirat….Saat ayah sara terlantar sakit..sara laa menggantikan tempat ayahnya iaitu bekerja sbg penarik beca..Aku tabik spring kat sara..walaupun dia idup serba kedhaifan tapi dia kaya dgn budi bahasa..dgn kate lain biar miskin..tapi kaya adat..lakonan benjy sbg penyagak kampong menjadi…Anak orang kaya yang kurang ajar…pelbagai tohmahan yang dilemparkan pada sara dan ayahnya..Tp bg sara..dia x penah putus asa..malah dia anggap itu sbg semangat untuk merealisasikan impian dia untuk belajar bersungguh2 n manghadiahkan banglo yang tersergam indah n aku kire mewah laa kat kg tuh…cantik la…Kejahatan benjy semakin menyerlah apabila dia cuba memperkosa sara pada 1 mlm tuh..Tapi ayah sara sempat menyelamatkan sara dari menjadi mangsa benjy…Impian dan cita2 sara hampir musnah apabila dia menerima lamaran benjy dan kuarga benjy.Sara menerima lamaran kuarga benjy kerana banglo mewah itu menjadi hantaran perkahwinan mereka..Sara rela korbankan cita2nyer untuk ayahnya..mengorbankan masa depan utk ayahnya…Bg aku pengorbanan seorg ayah x dpt dibalas hingga akhir hayat..Tp yang best nyer ending citer neh..sara x jadi kawin dgn benjy kerana benjy kene tangkap polis atas tuduhan merompak…ayah benjy lak ditangkap kerana rasuah..padan muka jahat sgt…Sara lak pas2 dapat melanjutkan tawaran belajar di luar Negara dalam bidang kedoktoran secara free.Dibiayai oleh kementerian Keluarga..Sara menang tempat pertama cerpen “Banglo untuk Ayah”…Akhirnya sara dapat jadi doctor n dapat membeli sebuah banglo yang mewah tu untuk dihadiahkan kepada ayahnya yang dicintai..citer neh pun tamat la kat c.ni…memang best ah citer neh..aku sedih sgt tonton..x sedar air mata mengalir…K.la esok aku kene bangun awl..hantar adik…byeep..tata..titi…tutu…papai….

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to " ":