Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

langkawi....

Posted on 15/06/08 by Noraslawatiah mohamad

Tepat jam 9.00 mlm aku bertolak ke SMART bersama adik aku..nasib ku baik cuz dia sanggup hantar aku ke skola sambil nak isi minyak kete dia…..masa neh kerajaan umumkan hage petrol naik rm2.70…aku wat selambe jeh…he he he..bg aku biarla…mls nak pikir ah..dalam perjalanan aku ke kuantan..aku lihat banyak kete di stesen2 minyak..sehinggakan jalan jam teruk..ngeh3..disebabkan jalan jam aku sampai lewat ke smart…lebih kurang 3 minit ag bus nak bertolak...Aku sebenarnyer join lawatan bdk2 pengawas ke langkawi..best giler ah..hilang seme tension…njoy sakan…Cuma hari pertama aku dan kak sue pakai baju kedut…x gosok..ngeh3….silap diri sendiri..x tanyer cegu faridah..he he he…takut nyer pasal…aku set kat minda aku fesyen skrg..he he he…dek kerana baju kami kedut sejuta,kami xd selera nk mkn…just mkn biskut jeh..first time aku bekfast dgn biskut n air kosong…dahla x gosok gg n mandi pun x..camner nak selesa..ha ha ha..Ari ney kami melawat UTP…Ptgnyer,kami bertolak ke jeti Kuah…
Hari kedua –kami jalan2 kat sekitar langkawi…pi galeri Tun Mahathir…beras terbakar.pusat gamat…pi cable car…fuh..takut ah naik cable car..menggigil aku…aku bygkan kalo jatuh..comfirm mati katak jeh…apa yang dapat aku simpulkan..indahnyer berada dipuncak…uniknyer ciptaan tuhan….pemandangan yang mengagumkan…1 jeh tmpat aku xpi…jambatan gantung..x larat dah nak jln sane..penat gler…
Petang-kami riadah ditepi pantai cenang..he he he…niat di hati nak temankan bdk kecik.sape ag kalo bkn amiza…aku layan la seme ap yg dia nak..aku taw mak dia dop jauh..jd aku laa yg jadi mangsa dia…ngeh3….alih2 aku pun maen sekali..c.ap naik banana boat ag..hu hu hu..takut..nasib baek atikah ada kat blkg aku…ade jeh dia wat lawak….ngeh3….
Hari Sabtu-telatah kak sue yang shopping mcm nak angkut jeh seme brg2 kat idaman suri sekali dgn kilang2 dia sekali menggerunkan aku..shopping gler2 nyer….
Ari ahad,kul pg ready nak balik kuantan..selamat tinggal langkawi..sayonara…panorama indah pantai..ku tinggalkan bersama kenangan manis…tiada lagi ku dengar kicauan burung berkeliaran..tiada lagi kedengaran gemersik sang ombak memukul pantai..tiada lagi ku dngar suara kanak2 keriangan …..he he he..jiwang jap…sori erkk..sjk neh x abes aku wat..bkn pape pun..aku dah bg tugas kat asamtempoyak cntineu sajak neh..kite tunggu sambungan dari dia lak…bercerita sal asamtempoyak neh..aku rasa xyah laa aku xplain sape dia neh..cukuplah aku bgtw name glamer dia jeh..Aku dgn dia rapat ahh..tapi kat yahoo messenger n sms jeh..kalo kat luar kami wat2 x kenal.he he he..malu gaknyer…hipokrit kan..ngader-ngader jeh…kalo x silap aku..ari last,baru kami mesra..mula bertegur sapa n bergurau senda…itupun pas aku tlg dia suapkan ubat oppps! Bagi ubat laa..dia suap sendiri laa…he he he..dia tu allergic cuz makan sambal belacan…anak org Bandar..belacan pun x kenal..hu hu hu….kire aku neh caring ah kalo bab-bab sakit neh..pantang taw org sakit..mesti nk tlg…he he he….angkat bakul sendiri…perasan lebih katekan…1 ag aku nak citer sal mlm bertolak ke ktn..dalam kate-kate best sket..dalam bus ah….bosan gak 1 hari suntuk dop dlm bus…pandai lak si budak kecik tuh cari point nak ilangkan boring kami..ap lagi teka teki bdk kecik laaa…aku pun jadi la bdk kecik jap…nak taw ap teka teki dia tu…”sori erk..yang dpan x ingat juz ingat yg blkg jeh…kalo semut patah ap?”aku dgn spontan ckp patah pinggang..ngeh3..semut mane ad pinggang….seme bdk2 gelak… aku sesaje jew wat lawak bodoh..he he he..1 ag yg kelakar gler laa…kak sue nyer teka teki,,,”kucing panjat pokok tinggal ap?”dpt x jwp….cmfirm ad sesetengah bgtw tinggal bulu laa.ap-ap aje..jwpn nyer mudah jew….tinggal nak turun..ha ha ha…simple jeh…seme bdk2 gelak besar,termasuk aku laa tu…pas2 mcm2 la teka teki yg ntah pape ntah…tp best ah mase neh….Ms ndway balik ktn neh…aku mati kutu ahhh…he he he..handphone aku 2 2 xd bateri..lupe nak charger…dah set dah kat minda nak pinjam yg asamtempoyak nyer cuz dah minta dahh…kirenyer wat muke x malu ah nak pinjam dgn bdk2..he he he..tp tetiba terasa malu plak….atleast aku pinjam dgn nik jeh….he he he…k..la..rasenyer neh la…citer yg paling sempoi aku tulis..bkn pape pun…just nak karang citer untuk sorang peminat setia aku yg suke baca karya aku…lgpun aku dah janji…1 bln 2 post aku kene tulis utk tatapan dia…x kisah laa…janji dia suke bc aku nyer karya…awk…sori erkkk….kalo citer neh sempoi n x menarik …..hrp awk puas ati laa yerkkk..Wat asamtempoyak lakkk…maaflaa asamtempoyak….jual name asamtempoyak jap…..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "langkawi....":