Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Teman

Posted on 22/05/09 by Noraslawatiah mohamad

kawan,
andai aku diberi pilihan
ingin aku jadi sang suria
menyinar alam maya
tapi..
tika fajar terbenam
malam menjelang
kau tak dapat melihatku..
kawan,
biarlah aku menjadi bulan
akan ku
indahkan malam gelita
tapi...
tika fajar menyingsing
siang bertandang
Aku kan hilang..
kawan,
aku ingin menjadi bunga
temani kau dalam keriangan
tapi...
bunga pasti akan layu..
kawan,
harus jadi apakah aku
agar dapat menemanimu
menenangkan gelisahmu
meriangkan suram hatimu..
kawan,
harus jadi apakah aku?

Nota kaki : Puisi ini saya tujukan khas buat insan-insan yang mengenali saya..ceyh!skema tul ayat..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "Teman":