Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

bufday ayahanda terchenta..

Posted on 30/06/09 by Noraslawatiah mohamad

Semalam,bufday ayahanda terchenta..Rancangan nak sambut bufday ayah dengan penuh kejutan akhirnya terlaksana juga lebih kurang jam 9.30mlm..Walaupun hanya serba ringkas..Namun begitu bermakna bagi kami adik beradik.."ayah" ku lihat sangat terkejut dan gembira sekali..Mungkin dia tidak menyangka..kami akan sambut bufday dia,sedangkan sepatah perkataan 'wish' tidak kami suarakan padanya..Masing-masing berlakon seolah-olah tiada apa-apa..Sedangkan gelora hati mahu saja ingin jerit padanya"SELAMAT HARI LAHIR AYAH".Sungguh pandai anak-anaknya berlakon..Balik jeh dari kerja semalam,saya bergegas ke kedai kek..beli kek untuk ayah..cantik woooo..mane pink lagi..
Tiba sahaja di rumah,terlihat ayah dan mak sedang elok duduk berdua-duaan sambil berborak di ruang tamu..Menunggu semua anak-anaknya pulang dari bekerja..Senyuman terukir di wajah mereka,membuatkan kepenatan bekerja seharian hilang begitu sahaja.
Nyanyian bufday semalam,menyentuh hati saya dan adik beradik..Sesi suap menyuap kek di iringi gelak ketawa sedikit sebanyak mengurangkan sebak yang bersarang dihati ini..


~Kek bufday untuk ayah terchenta~

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

2 Responses to "bufday ayahanda terchenta..":

Ayen Giggs says:

Selamat Ari Ulangtaun buat ayah Tie,moge panjang umur,murah rezeki,dberkati idup dunie dan akhirat.Amin...

Noraslawatiah mohamad says:

to ayen:
tima kaseh yen..