Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Kerang..

Posted on 5/01/09 by Noraslawatiah mohamad


Bangkit dari tido..terasa lega sket pas aku allergic dgn kerang dan adik beradik nye aka krngan laut..adeyh..Memang favourite aku karangan laut..Tp apakan daya..badan aku x dpt menerima kahadiran karangan laut neh..Atas kedegilan tahap maksima aku rasa nya..Aku makan juga kerang neh td..Tergoda dgn kelazatannya..Tengok Ayah,mak dan adik makan..Membuka selera aku yg memang hantu kerang..xp..Memula ingat nak rasa jeh..Atleast 1 jeh na makan..Tp kelekaan berborak dgn kuarga sambil mkn kerang neh..Aku jd lupa seketika ttg keelergikkan aku terhadap karangan laut..Kelazatan nya membuatkan aku menjilat jari..he he he..
Ptg tadi..ingat nak pekena air kelapa muda Indera Mahkota...Tp dibatalkan kerana ada urusan lain harus aku selesaikan..tengoklah..Ptg esok..kalo ada kelapangan waktu..insyaallah, dapatlah aku minum air kelapa muda tu..he he he..
K.la,sok aku keje..na kene bangun awal...eksperimen dan start dah..Nampak gayanya aku semakin sibuk la...owh!ya sblum berundur diri aku lupa nak bagitaw..
HARI INI AKU SEMAKIN RAJIN BERSAMA AZAM BARU DAN SEMANGAT BARU...
Semoga semangat ini akan terus kekal sampai bila-bila..amen..

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "Kerang..":