Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

rintihan

Posted on 29/01/09 by Noraslawatiah mohamad

Apakah telah lenyap kejujuran di bumimu ini oh!tuhan,
kerana sering ku temui
hanyalah topeng-topeng dusta yang mencabar keimanan yang kau bekalkan ini,
Tercarik lagi sekeping hati yang belum pun genap setahun ku rawati....
Apakah besar benar dosa ini?
TUHAN
adakah kau dengar lagi rintihan duka insan hina ini?
Diri ini masih boleh tersenyum jika terputus kasih.
malah masih bisa ketawa...
itulah anugerahmu TUHAN..
Tapi jiwa ini sentiasa merintih...
Mencari kasih dan kejujuran sejati seorg sahabat...
Limpahan rahmat kasih sucimu ILAHI,
belum pernah gersang,
KAU hamparkan segenap alam buana ini,
akulah insan mengemis titis rahmatmu,
diselubungi duka,dosa dan noda,
Ku masih mengharap KAU semadikan ku diiringi keampunanMU.
Tuhan,
pernah dulu,
aku menagih simpati,
kepada manusia yang alpa jua buta,
lalu terheretlah aku dilorong-lorong gelisah,
Luka hati yang berdarah kini jadi kian parah...
Semalam sudah sampai ke penghujungnya,
rasa seribu duka,
ku harap sudah berlalu,
Tak ingin lagi ku ulangi kembali...
berat dosa yang menghiris hati...
Tuhan...
Dosaku menggunung tinggi,
Tapi RAHMATMU melangit luas,
Harga selautan syukurku..
hanyalah setitis nikmatmu di bumi..
Telah lenyap suara2 kegembiraan,
Tiada lagi ukiran senyuman,
yang tinggal kini hanyalah sendu menlingkari kedukaan,
menjalar menyemarakkan membakar seluruh urat nadiku,
Wahai duka,
kenapakah kau bertandang lagi ke lubuk hati ini?
Rupanya kaulah teman yang tidak pernah jemu menemani nanar hati ini,
Jika benar kau teman setia,
Jangan kau berganjak dari tunjang pencakmu..
Bertakhtalah terus kau disitu,
menarilah kau sepuas-puasnya...
XKan ku usir lagi,
kerana setia detikku hanya ditemanimu...
Ku sangkakan kau telah pergi meninggalkanku,,,
Wahai duka,
rupanya kaulah temanku yang paling setia..
AKu kini telah mengerti...

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "rintihan":