Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Kumilikmu vs djah..

Posted on 27/01/09 by Noraslawatiah mohamad

Malam ney xd citer yang menarik minat ku untuk tonton tb..Ingatkan ada drama "KU MILIKMU"..bleh la aku tonton bersama mak,ayah dan adik gewdik aku yang sorang tuh..Ntah bile lah heroin nye bertukar menjadi jelita.penat menunggu...Tpkan drama neh kan..cam perli jeh..yelah!spekmate bapak buruk nye..Dah la besar gler..cam spek driver pilot versi lame dulu..alaah citer omputeh versi zaman dlu...Kalo sape2 tengok chanel 551 Discovery channel taw la kot..ad sekali sekala,diaorg tunjuk driver pilot tuh pakai spek..cam gitu la..Lg satu dressing lagi laa..Nak menunjukkan heroin tuh bertapa hodohnya..Hais..ase cam citer yo so betty la fea jeh lak..he he he..Tp 1 jeh pengajaran yg dapat diambil dari citer neh..Jangan pandang pada paras rupa..tp pandanglah pada hati budi..Hais..post aku keli ney..melibatkan ati lagi la yea..
Ayah aku sendiri penah cakap.."biarlah sakit mata..tp jangan sakit hati"nak taw apa makna tersurat di sebalik kata2 tuh...Aku x mahu cakap..Tanya la ayah aku sendiri..Aku sure..kalo sape2 tanya..comfirm dia akan xplain dari A sampai Z..Dalam bab memilih pasangan..ayah aku terlalu open minded..ye! kan ayah kan..he he he..
Apa la aku merepek kali neh..Ntah pape ntah..
Tadi aku cakap sal adik gewdik tu kan..Ntah apa la angin dia tu ari ney...Agaknya keboringan tahap maksima kot..sampai aku baru jeh nak melelapkan mata..kire..baru na start bermimpi..ada ke patut dia jerit 'kak tie..ular..ular"dia siap baling ag ular plastik tuh kat bdn aku..Adeyh...apa lagi..terkejut katak lah aku..dengan spontan aku bangun sambil menjerit...Secara drastik bangun...Jantung neh berdegup kencang..Naseb baek xd heart attack..Kalo x..x taw la..Penangan adik gewdik nyer pasal..Naseb la..
Rasanya tiada apa lagi aku nak citer..aku tido dlu la yea..

Jumpa laen kali kawan-kawan..
Jaga diri kamu yea
Rindu sama kamoo..
byeep

Nota: Gembira dapat gelaran akak no.3..Yang penting ukhwah persahabatan berpanjangan..Kejujuran lebih penting..Tul x djah?..Sayang sama kamo...Hati merah itu untuk kamoo jg..Jaga lah ia baik2..Jgn sesekali dcemari ia dgn racun pemusnah dan virus2 yg bleh merosakkan ia..Hati itu terlalu mahal buat saya dan buat kamoo djah..Xdpt di jual beli..x dapat di nilai dgn kebendaan..Bajai lah ia dgn kejujuranmu..Sirami lah ia dgn benih2 kesetiaan...Harga sebuah persahabatan terlalu bermakna...

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "Kumilikmu vs djah..":