Sahabat, jika hari ini aku terlalu gembira sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah. Jika bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta. Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga. Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera. Jika pernah hatimu terluka luahkanlah agar aku berubah. Dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringlah lenaku dengan kalungan doa. Berjanjilah sahabat, ukhuwwah kita untuk selamanya.

Pg yg dingin

Posted on 8/01/09 by Noraslawatiah mohamad


Bersemangat untuk bangkit dari tilam yang empuk.walaupun di goda dengan pagi yang dingin.....Pemanduan selamat dapat dirasakan tanpa lemah longlai dari kemengantukkan seperti hari-hari sebelumnya..xp.
Irama lagu-lagu nasyid berkumandang,menyucikan halwa telinga..mendamaikan aku yg sentiasa keseorangan menyusuri jalanraya..Hanya ditemani lampu-lampu neon dan kenderaan lain.Mereka sama seperti aku..satu tujuan..ke satu destinasi...

SEMOGA HARI INI LEBIH BAIK DARI HARI SEBELUMNYA... Harap masih ada kesabaran menangani kemarahan yang bermaharajalela dalam diri..Amen

Nota: Secebis cetusan ilham tatkala pemanduan di waktu pg.

Image Hosted by ImageShack.us

KEGEMBIRAAN IBARAT SEMBURAN PEWANGI,PABILA KITA MEMAKAINYA,SEMUA AKAN DAPAT MERASA KEHARUMANNYA.OLEH ITU,BERIKANLAH WALAU SECEBIS KEGEMBIRAAN YANG ANDA MILIKI..

0 Responses to "Pg yg dingin":